ID : 1050397
در مراسم عاشورای حسینی صورت گرفت

حضورگردشگران 15 کشور جهان در حسینیه ایران


مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از حضور گردشگران خارجی از 15 کشور جهان در استان یزد برای شرکت در آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) شامل سینه زنی، تغزیه خوانی و نخل برداری در شهرستانهای یزد، مهریز و تفت برای پنجمین سال متوالی خبرداد.

به گزارش یزد رسا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از حضور گردشگران خارجی از 15 کشور جهان در استان یزد برای شرکت در آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) شامل سینه زنی، تغزیه خوانی و نخل برداری در شهرستانهای یزد، مهریز و تفت برای پنجمین سال متوالی خبرداد.

 سیدحسن حسینی گفت: این گردشگران که عمدتا از کشورهای اروپایی به یزد سفر کرده بودند وبه مستندسازی این مراسم نیز پرداختند قبل از حضور در این تور گردشگری مذهبی، در جلسات توجیهی از سوی روحانیون مسلط به زبان انگلیسی حضور یافتند و ضمن آشنا شدن با فلسفه قیام عاشورا، پاسخ سوالات خود را از روحانیون همراه دریافت کردند.

وی افزود: حضور آنها در آیین عاشورایی استان یزد شامل مراسم پخت آش نذری، سینه زنی و تعزیه خوانی در حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه حاجی یوسف، حسینیه ثارالله، حسینیه کربلایی‌ها، تغزیه خوانی شهرستان مهریز ، نخل برداری در حسینیه شاه ولی تفت بوده است.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران، گفت: حضور این سفیران فرهنگی از کشورهای ، آلمان مجارستان، سوئد، هلند، بلژیک، نیوزیلند، کره جنوبی، ژاپن، و... در این مراسم معنوی بسیار تاثیرگذار بود به طوری که برخی از آنها تا به حال این مراسم را ندیده بودند و انقلاب درونی غیرمنتظره ای را در آنها ایجاد کرده بود که به گفته خودشان وصف ناشدنی بود.

وی افزود: گردشگران حاضر در این تور مذهبی که برخی از آنها برای دومین بار در این مراسم حضور داشتند، همگی خواستار اطلاع رسانی از این آیین عاشورایی در جهان شدند چرا که جذابیت لازم برای حضور گردشگران زیادی را داشته و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مسئول خانه فرهنگ اسلام و ایران تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری زیادی در دارالعباده یزد در زمینه ترویج فرهنگ اسلام و تشیع وجود دارد که جذب تورهای خارجی و آشنایی گردشگران خارجی با آنها نقش گسترده ای در معرفی این دیار و رسوم و آیین ساکنان آن خواهد داشت که در رونق اقتصادی و توسعه صنعت توریسم هم تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: روابط عمومی‌سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.