ID : 27660313

حضور به موقع آتش نشانان مهریز مانع از انفجار مهلک شد


مسئول آتش نشانی مهریز گفت: در چهارشنبه سوری شب گذشته، 30مورد شکایت از آتش سوزی و مزاحمت های مردمی به این مرکز اعلام شد.

به گزارش یزدرسا؛ مسئول آتش نشانی مهریز در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز خاطرنشان کرد: 30 مورد گزارش های تلفنی طی ساعات 18 الی 23 شب گذشته به این مرکز اعلام شد و  نیروهای آتش نشان برای بررسی تماس های تلفنی و شکایات مردمی به محل موردنظر اعزام شدند که 10 مورد از این گزارشات با همکاری گشت های نیروی انتظامی پوشش داده شد.

سید محمد حسینی افزود: تمام نیروهای آتش نشانی مهریز، حتی نیروهایی که در مرخصی بسر می بردند یا در شیفت کاری بعدی باید حضور داشته باشند، همگی با 6 دستگاه خودروی اطفاء حریق در تمام طول شب گذشته به خدمت رسانی مشغول بودند.

این مقام مسئول اظهار داشت: بیشترین آتش سوزی ها و شکایات از محله منگاباد، خیابان خرمشهر و چهار راه دانشگاه و روستای خورمیز به دلیل غلظت دود و آتش گزارش شده بود و از محله های بغدادآباد، استهریج و روستای میرک آباد گزارشی دریافت نکردیم.  

وی تصریح کرد:  اخلال گران با آتش زدن لاستیک و هیزم و پرتاب ترقه و بطری های حاوی مواد منفجره در خیابان ها و اطراف میادین، مزاحم مردم و خودرو های در حال عبور می شدند که با تلاش نیروهای آتش نشانی  و  گشت های نیروی انتظامی، آتش مهار و امنیت برقرار شد.  

حسینی از مهار آتش و جلوگیری از یک انفجار مهلک خبر داد و گفت: در خیابان خرمشهر،  موتورسواری یک حلقه لاستیک مشتعل را با طناب به موتور سیکلت خود متصل می کند و هنگام دور زدن، این حلقه لاستیک مشتعل رها شده و زیر خودروی در حال پارک می غلتد و باعث شعله ور شدن خودرو می شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این آتش سوزی، با اطلاع رسانی به موقع و سرعت عمل نیرو های آتش نشان قبل از توسعه آتش، مهار شد.  

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال جاری 300 مورد گزارش اتفاقات و آتش سوزی و تصادف به این مرکز صورت گرفته است که بیشترین گزارش ها از وقوع آتش سوزی و تصادفات بوده است.

مسئول آتش نشانی مهریز کاهش آشوب ها و خسارات در شب چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته را مایه امیدواری دانست و گفت:

امسال تجمع ها و آشوب ها به دلیل فرهنگ سازی و آگاهی مردم، کاهش یافته بود و از این بابت از مردم فهیم مهریز قدردانی می کنیم. 

انتهای پیام/ج

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.