ID : 28329011
مسئول هیأت روضة الشهداء شهرستان مهریز:

حضور بیش از 300 دانش آموز در مراسم اعتکاف امسال/ جوانان انقلابی بر «اقتصاد مقاومتی» تمرکز کنند + تصاویر


مسئول ستاد اعتکاف دانش آموزی مهریز با بیان اینکه ستاد اعتکاف دانش آموزی زیر نظر ستاد مرکزی اعتکاف شهرستان مهریز فعالیت می کند اظهار داشت: تعداد دانش آموزان پسر که در اعتکاف امسال شرکت کرده بودند 110 نفر و تعداد دختران دانش آموز نیز 195 نفر بود.

به گزارش صبح مهریز؛ «محمد جواد ملا محمد علیان» 28 ساله و دارای فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث است و درحال حاضر مربی تربیتی بعضی از مدارس مهریز است. وی علاوه بر فعالیت های فرهنگی و پرورشی در مدارس، مسئول هیأت روضه الشهداء است و نیز مسئولیت ستاد اعتکاف دانش آموزی شهرستان را نیز برعهده دارد.

با او در مورد ستاد اعتکاف دانش آموزی و تفکیک دانش آموزان معتکف از بزرگسالان و سالمندان برای اولین بار در مهریز گفتگویی انجام داده ایم که با هم می خوانیم:

محمد جواد محمد علیان درگفتگو با خبرنگار صبح مهریز درخصوص ایده این کار گفت: از آنجایی که نوجوانان و دانش آموزان پرجنب و جوش هستند و افراد مسن و سالمند معتکف نیز نیاز به استراحت و آرامش دارند و هر سال درخصوص اختلاف های سالمندان و افرادبزرگسال با کودکان و نوجوانان شکایت های بسیاری می شد، با همفکری اعضای هیأت انصار الحیدر و اعضای هیأت روضة الشهدا که رابطه صمیمی و دوستانه ای با هم دارند، تصمیم گرفته شد امسال در اقدامی جدید، دانش آموزان دختر و پسر را از افراد بزرگسال و سالمند تفکیک کنیم تا هم به آیین اعتکاف نظم داده شود و هم اینکه نوجوانان در فضایی معنوی با مسائل مهم اعتقادی و مباحث مهم روز بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: هیأت انصار الحیدر و هیأت روضة الشهدا جزو برترین هیأت های مذهبی شهرستان مهریز محسوب می شوند و در تمام طول هفته و سال در مناسبت های مختلف مذهبی برنامه های متنوعی دارند.

مسئول ستاد اعتکاف دانش آموزی مهریز با بیان اینکه ستاد اعتکاف دانش آموزی زیر نظر ستاد مرکزی اعتکاف شهرستان مهریز فعالیت می کند اظهار داشت: تعداد دانش آموزان پسر که در اعتکاف امسال شرکت کرده بودند 110 نفر و تعداد دختران دانش آموز نیز 195 نفر بود. دانش آموزان پسر در مسجد جامع کبیر مهرپادین در آستان مقدس امام زاده سید غیاث الدین و دختران دانش آموز نیز در حسینیه امام خمینی استهریج معتکف شده بودند.

وی درخصوص برنامه هایی که برای دانش آموزان معتکف تدارک دیده بودند خاطرنشان کرد: از برنامه های متنوعی که برای نوجوانان و دانش آموزان معتکف برگزار شد به جلسات تدبر در قرآن و برگزاری حلقه های معرفتی توسط حسن شایق، قاری بین المللی استان یزد که وی نیز معتکف بود و نیز برنامه آشنایی با سواد رسانه ای توسط سیدجواد امامی، مسئول بسیج رسانه استان و نیز روایت گری شهدا توسط حجت الاسلام حجت بهره مند که از قم به مهریز عزیمت کرده بود، هم چنین تمرین و اجرای تواشیح می توان اشاره کرد.  

ملا محمد جواد علیان ادامه داد: هم چنین برای ولادت حضرت علی علیه السلام در روز اول و وفات حضرت زینب سلام الله علیها در روز سوم نیز برنامه های ویژه ای داشتیم که با مداحی رضا رمضانی، مداح تهرانی، همراه بود.

برگزاری افتتاحیه و عبور از دروازه قرآن و خوش آمدگویی توسط روحانیون حاضر در مسجد، نرمش صبحگاهی و میثاق با شهدا با انگشت زدن پای وصیت نامه شهید سید محمد سعید جعفری، شهید مدافع حرم که شهید شاخص سال96 است و در پایان نیز برگزاری مراسم اختتامیه از برنامه های ویژه مراسم اعتکاف دانش آموزی امسال در مهریز بود. 

این مربی تربیتی گفت: با دکوراسیون جذاب و ساخت ماکت های زیبا و هم چنین برپا کردن چادر های جنگی برای استراحت معتکفین، سعی داشتیم اوقات شیرین و خاطره انگیزی برای آنان ایجاد کنیم.

وی درخصوص اعزام روحانیون از قم به مهریز برای حضور در مراسم اعتکاف اظهار داشت: ازآنجایی که با حدود 20 نفر از روحانیون مهریز تماس گرفتیم تا ضمن معتکف شدن در میان نوجوانان، مسائل مختلف دینی و فرهنگی را به جوانان آموزش دهند؛ متاسفانه یا در مکان های دیگر معتکف بودند یا امام جماعت مساجد سطح شهر و روستاها بودند و نتوانستند ما را در این مراسم همراهی کنند؛ بنابراین از روحانیون قم دعوت کردیم تا در این مراسم دانش آموزان مهریزی را همراهی کنند.

ملامحمدعلیان افزود: با توجه به استقبال بی نظیر دانش آموزان از آیین اعتکاف امسال، ان شاءالله سال آینده نیز در مراسم معنوی اعتکاف، دانش آموزان مهریز از افراد بزرگسال تفکیک می شوند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص تداوم ارتباط مسئولین ستاد اعتکاف با دانش آموزان معتکف در طول سال عنوان کرد: کانالی در نرم افزار سروش که نرم افزاری ایرانی است برای این دانش آموزان راه اندازی شده است تا بعد از ایام اعتکاف با مسئولین ستاد اعتکاف در ارتباط باشند تا ان شاءالله به برکت نام اعتکاف و این ارتباط تنگاتنگ، دانش آموزان از مسیر واقعی زندگی که همانا صراط مستقیم و رضایت پروردگار است فاصله نگیرند. 

این جوان انقلابی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات در مورد شرایط نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: ولایت مداری مسئولین آنان را از بسیاری از خطاها مصون می دارد و به نظر من، همانطوری که رهبر فرزانه ما فرمودند من انقلابی ام، کاندید اصلح نیز باید شاخص های انقلابی گری را داشته باشد.

وی افزود: کسی که مسئولیت می پذیرد باید با درد مردم آشنا باشد و مشکلات مردم را بشناسد و برای رفع آن تلاش کند و وعده های رنگین و فریبنده و غیر منطقی ندهد؛ چرا که امکان تحقق آن امکانپذیر نیست و این از انتظارات مردم دور است. 

ملامحمد علیان در رابطه با شعار سال خاطرنشان کرد: با توجه به نام گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مسئله مقاوم سازی اقتصاد، جوانان به ویژه جوانان مومن و انقلابی باید بر موضوع اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و تکیه بر تولید داخلی تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه اگر جوانان ما راغب به خود اشتغالی یا اشتغال زایی باشند، با کمی سعی و صبر و تلاش می توانند به نتیجه برسند و از ثمرات آن بهره ببرند ادامه داد: در ایام فاطمیه در کنار ستاد هیأت روضه الشهدا، مانند شرکت پوشاک کساء یزد که تمام محصولاتش تولید داخل ایران است، غرفه ای برای  ارائه تولیدات ایرانی دایر کردیم که با استقبال مردم رو به رو شد. همچنین چند نفر از جوانان هیأت، به پرورش کبک روی آورده اند.

مسئول هیأت روضة الشهداء مهریز گفت: دولت موظف است با جدی گرفتن جوانان این مرز و بوم و استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، با بسترسازی و ارائه امکانات لازم و اعطای تسهیلات مورد نیاز و کم سود، این مهم را تحقق بخشد اما چنین چیزی تاکنون محقق نشده است.

گفتنی است؛ بعد از اردکان و میبد و ابرکوه، شهرستان مهریز چهارمین شهرستان استان است که به تفکیک نوجوانان و دانش آموزان در ایام مراسم معنوی اعتکاف پرداخته است.

 

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.