ID : 18599756
حواشی جشن انقلاب در یزد؛

حضور حماسی مردم یزد با وجود سرمای شدید/دست نوشته های پرکنایه


همانطور که پیش بینی می شد، با توجه به فرجام برجام شعارهای مردم نیز رنگ و بوی دیگری داشت. تابلوهای صداقت آمریکائی و عاقبت اعتماد بر آمریکا نیز در دست برخی تظاهر کنندگان دیده می شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ؛ صبح امروز و همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم دارالعباده یزد همگام با مردم متدین و انقلابی سراسر کشور با حضور در راهپیمائی 22 بهمن با آرمان های امام راحل(ره) و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.

*مردم یزد زن و مرد، پیر و جوان علی رغم هوای سرد زمستانی در راهپیمائی حضور یافته بودند.

*«جشن پیروزی» که صبح از ساعت 7:30 در خیابان فرخی با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و حضور هنرمندان انقلابی استان برگزار شده بود با نزدیک شدن به ساعت 9 صبح خاتمه یافت.

*راهپیمائی 22 بهمن امسال با دعای فرج آغاز شد.

*مردم قدر شناس یزد امسال علاوه بر شعارهای معمول «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به یاد شهیدان «حسن دانش»، «مهدی کارگر» و سایر شهدای فاجعه منا شعار «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر وهابی» سر دادند.

*البته همانطور که پیش بینی می شد، با توجه به فرجام برجام شعارهای مردم نیز رنگ و بوی دیگری داشت. تابلوهای صداقت آمریکائی و عاقبت اعتماد بر آمریکا نیز در دست برخی تظاهر کنندگان دیده می شد.

 

 

*البته بعضی ها هم ابتکار به خرج داده بودند.

 

 

* زرتشتیان یزدی مطابق رسم هر ساله خود از میدان شهید بهشتی به جمعیت راهپیمایان پیوستند و پیام همبستگی اقلیت ها با انقلاب را به گوش جهانیان رساندند.

*اعضای شورای اصلاح طلبان و حامیان دولت حوزه یزد و اشکذر نیز از مسجد برخوردار به راهپیمایان پیوستند.

*در این میان یکی از مدارس استان یزد اقدام به توزیع پرچمی جالب در بین دانش آموزان کرده بود. پرچمی که در گوشه ای از آن یک خورشید به چشم می خورد. البته مسلماً منظور همان طلوع فجر بوده است اما این کار به هر ترتیب چندان درست نیست چون ممکن است برداشت های دیگری از این پرچم بشود.

 

 

*بالاخره خیل جمعیت به میدان امیرچخماق رسید و در کنار هشت مهمان عزیز دارالعباده آرام گرفت. هر چند با بی مهری مسئولان 650 متر مربع از فضای میدان امیر چخماق اشغال شده بود و مردم رو یبا مشکل مواجه نمود حال امیدواریم حداقل این میدان تا عید نوروز ساماندهی شود تا مسئولان حداقل شرمنده گردشگران نوروزی نشوند!

*با رسیدن مردم به میدان امیرچخماق و قرائت قرآن اختتامیه مراسم آغاز شد.1357 نفر از دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه 2 نیز با همسرایی خود پیوند نسل چهارم با انقلاب را به نمایش گذاشتند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.