ID : 10385597
برادر شهید چمران:

حماسه ۹ دی استمرار واقعه ۲۲ بهمن بود/ اصرارهای عده‌ای برای رفع حصر سران فتنه با بهانه حقوق بشر دست‌آویزی خنده‌دار است


رئیس شورای شهر تهران حماسه 9 دی را استمرار واقعه 22 بهمن دانست و گفت: اصرارهای عده‌ای برای رفع حصر سران فتنه با بهانه حقوق بشر دست‌آویزی خنده‌دار است.

به گزارش یزدرسا ،مهدی چمران در مصاحبه با صبح قزوین، در خصوص ماندگاری حماسه ملت ایران در تاریخ ۹ دی ماه سال ۸۸ اظهار داشت: هر یک از روزهای بزرگی که در تاریخ انقلاب به عنوان یک روز حماسی به یادگار مانده است دارای جایگاه و شأن مخصوص به خودش است.


وی افزود: در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ مردم مسلمان ایران توانستند بر حکومت طاغوت به پیروزی برسند و حماسه آفرینی ملت ما در برابر هشت ماه فتنه ایادی دشمن در سال ۸۸ همان استمرار انقلاب ۲۲ بهمن است که توانست حماسه ۹ دی را رقم بزند.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه روزهای حماسی چون ۹ دی ماه در تاریخ ملت ها به ندرت یافت می شود تصریح کرد: ۹ دی روزی است که ملت ما انسجام و هماهنگی و مقاومت خود را در برابر قدرت و توطئه براندازی استکبار جهانی نشان داد و می توان گفت ۹ دی ماه نمونه دیگری ۲۲ بهمن و حضور انقلابی مردم در صحنه بود.


وی ادامه داد: همه ملت ها در جهان نمی توانند چنین روزهایی را در تاریخ خود ثبت کنند، به طور نمونه مردم مسلمان مصر با مشقت تمام انقلاب کردند اما متاسفانه به یکسال نرسیده همین توطئه براندازی شرایطی را ایجاد کرد که دشمنان با توطئه و کودتا حسنی مبارکی که باید محاکمه می شد آزاد و رئیس جمهوری که منتخب مردم بود زندانی کردند و این موضوع همان استحاله انقلاب و براندازی است.


برادر شهید چمران ابراز داشت: حماسه ۹ دی از این جهت پیش مردم ایران دارای ارزش و اعتبار است که توانست به خوبی توطئه های برنامه ریزی شده دشمنان را خنثی کند و با براندازی مقابله و قدرت ملی ایران اسلامی را مجددا برای جهانیان به اثبات برساند.


وی خاطرنشان کرد: فتنه سال ۸۸ زمینه ای شد به صورت ویژه اعتقاد، ایمان، بصیرت و رهروی ملت ایران را از رهبر فرزانه انقلاب به خوبی به صحنه نمایش آورد و وحدت و انسجام بین ملت و رهبر و حکومت را مستحکم کرد؛ همچنین به جهانیان نشان داد که مردم با داشتن بصیرت و همراهی رهبری در مقابل توطئه های تحمیل شده داخلی و خارجی ایستادگی می کنند.


چمران با بیان اینکه ۹ دی ماه روز بصیرت نامگذاری شده است اذعان داشت: کسب این بصیرت با حماسه آفرینی در روز ۹ دی ماه برای ملت ایران بسیار ارزشمند است؛ زیرا این موضوع جایگاه ارزشمندی می باشد که ملتی با این سابقه انقلاب با شکوهی هر چه تمامتر توانستند موقعیت خود را در جامعه جهانی درک کرده و پایه های پیروزی خود را محکمتر کنند.


وی در ادامه اضافه کرد: حماسه ۹ دی ماه به دلیل نشان دادن اقتدار ایران اسلامی برای بار دیگر به جهانیان، روز بزرگی است و به طور قطع در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد شد.


این کارشناس سیاسی در خصوص اصرارهای عده ای در داخل کشور برای رفع حصر سران فتنه با ادعای حقوق بشر تصریح کرد: بحث حقوق بشر یک دست آویز خنده دار برای کشورهای خارجی و عده ای از حامیان آنها در داخل کشور است و همه ملت ایران می دانند چه کسانی امروز علمدار آزادی و حقوق بشر هستند.


وی همچنین گفت: ما پیرو قانون هستیم و نظرمان این است که آنچه قانون تعیین کرده باید دنبال شود، قاعدتا هر فردی در این زمینه نمی تواند وارده شده و نظر شخصی ارائه دهد زیرا فتنه سال ۸۸ شخصی نبوده بلکه یک موضوع اجتماعی و ملی بود.


رئیس شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد: قانون برای اداره امنیت کشور، امنیت افراد و حفظ مصالح عمومی کشور مسائلی را معین کرده است و ما هم به عنوان مدیر این کشور با التزام به قانون از مبانی آن دفاع می کنیم.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.