ID : 38404539
کارشناس مسائل بین‌الملل:

حمایت مکرون از اهانت به مقدسات اسلامی تناقضی آشکار در سیاست‌های فرانسه است


کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اینکه در فرانسه اهانت به ادیان و مقدسات به عنوان آزادی بیان نام می‌گیرد، یک تناقض آشکار بر سیاست‌گذاری این کشور است.

 سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا  در واکنش به حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از اهانت نشریه این کشور به مقدسات اسلامی گفت: اهانت به پیامبر اسلام (ص) در واقع اهانت به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان است.

وی افزود: اهانت  به مقدسات جمعیتی میلیاردی در کشوری که خود را مهد آزادی می‌داند، را به معنای آزادی بیان تلقی می‌کنند اما در همین حال وقتی جلیقه‌زردها که شهروندان همین کشور هستند جهت دفاع از حقوق اجتماعی‌شان به مخالفت با دولت می‌پردازند توسط پلیس به شدت هر چه بیشتر سرکوب می‌شوند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: اینکه در فرانسه اهانت به ادیان و مقدسات به عنوان آزادی بیان در مهد دموکراسی نام می‌گیرد، یک تناقض آشکار بر سیاست‌گذاری این کشور به حساب می‌آید.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: از یک طرف در منطقه‌ای که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند مانند کشورهای لبنان و عراق، رئیس‌جمهور فرانسه حاضر می‌شود و ادعای اعلام همبستگی به مردمان این دو کشور می‌کند اما از طرف دیگر از حامیان توهین کننده به مقدسات مسلمانان حمایت می‌کند که این رفتار دوگانه رئیس‌جمهور فرانسه در قبال آزادی بیان باید مورد سوال قرار گیرد.

وی تصریح کرد: موضع حمایتی در قبال توهین به پیامبر اسلام در راستای سیاست‌های عمیقا ضداسلامی دولت‌های استکباری منجر به آزادی عمل بیشتر اسلام‌ستیزان در اروپا خواهد شد و از سوی دیگر مجددا فضای ریزش ردیکالیسم را فراهم خواهد کرد.

صدرالحسینی با اشاره به پیام رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با هشدار به همه مسلمانان سعی در افزایش بصیرت و آگاهی آنان کرده و با دشمن‌شناسی دقیق، دستان فولادی و لبخندهای مملو از نفاق سیاستمداران غرب را واکاوی کردند و نقاب‌ها را از چهره آنان کنار زدند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و تعدادی از سران اروپایی در عادی سازی روابط خویش با تعدادی از کشورهای اسلامی را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.