ID : 1604773

حوثی‌ها مقر تکفیری‌ها را منهدم می‌کنند


مبارزان جنبش حوثی در یمن کنترل شهر حوث و منطقه الخمری در استان عمران را به دست گرفته و مواضع و مقرهای شبه نظامیان خاندان الاحمر در این منطقه را منهدم کردند.

به گزارش یزد رسا به نقل از العالم، مبارزان جنبش انصارالله (جنبش حوثی) بعد از به کنترل درآوردن شهر حوث و همه مناطق اطراف آن، خانه های مجلل متعلق به خاندان الاحمر در منطقه الخمری در استان عمران را که پایگاه عناصر مسلح این خاندان و گروههای تفکیری شده بود، منهدم کردند.

وی افزود: مبارزان جنبش حوثی و قبایل حاشد طرفدار آنها با پیشروی سریع، توانستند منطقه الخمری، شهر حوث و شمار زیادی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان خاندان الاحمر و گروههای تکفیری را به کنترل خود در آوردند و درپی آن، کاخ ها و خانه های این خاندان در منطقه را منفجر کنند.

یک شاهد عینی به خبرنگار العالم گفت: اتفاقی که امروز در منطقه حوث افتاد؛ یک تحول مهم و بزرگ برای مستضعفان به شمار می آید زیرا مردم در این از ظلم و ستم خاندان الاحمر به ستوه آمده بودند.

برپایه این گزارش، مبارزان جنبش حوثی با وجود کنترل کامل خود بر دو منطقه الخمری و حوث، اخلاق خوب و خوش رفتاری خود با اسیران و اهالی این مناطق را ثابت کردند.

مبارزان جنبش حوثی تاکید کردند که ورود آنان به این مناطق به منظور دفاع از خود و ایجاد امنیت در جاده های منتهی به شهر صعده بوده؛ و اگرچه سران خاندان الاحمر و نیروهای نظامی حامی آنها به مکان نامعلومی گریختند اما بسیاری از عناصر مسلح به اسارت در آمده اند و اینک همه مناطق تحت کنترل از امنیت برخوردار است.

 

یک شهروند یمنی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: من به هریک از فرماندهان نظامی توصیه می کنم مراقب افراد خود باشند و آنها را برای نابودی مردم درگیر جنگ نکنند.

 

یک شهروند دیگر نیز اظهار داشت: من شاهد بودم که خاندان الاحمر جنگجویان خود را علیه مبارزان حوثی تحریک می کردند و در روزهای جمعه علیه آنها اعلامیه پخش می کردند. آنها این اعلامیه ها را از عناصر تکفیری در مسجد سلفی ها در الحصبه می گرفتند و میان افراد مسلح و تمام اهالی الحصبه پخش می کردند.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.