ID : 8918734
امام جمعه ابرکوه:

حکم آیت‌الله نمر سیاسی و بي‌اعتبار است/ مواضع وی صرفا احقاق حقوق شیعیان سعودی است


امام جمعه ابرکوه در واکنش به حکم اعدام «شیخ نمر» گفت: حکم اعدام «آیت الله نمر» توسط دادگاه های سعودی، سیاسی و بی اعتبار است و با صدور این حکم قصد پنهان کردن فعالیت های خود در تقویت داعش را دارد.

به گزارش یزد رسا، امام جمعه ابرکوه در واکنش به حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه فرمایشی حکام مستبد سعودی در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار داشت: حکومت آل‌سعود از آغاز تا کنون چیزی جز خباثت و خیانت به امت اسلام نداشته و در حال حاضر در تلاش است فعالیت‌هایی که برای تقویت داعش انجام داده را پنهان کند و با صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعه « شیخ النمر » تنها به دنبال منحرف کردن افکار عمومی است.
حکم اعدام آیت الله نمر توسط دادگاه های فرمایشی سعودی، سیاسی و بی اعتبار است. زیرا مواضع این عالم جلیل القدر صرفا در راستای احقاق حقوق مسلم شهروندان شیعه سعودی به ویژه مناطق و استان های شمالی این کشور است.
به حکم عقل و شرع مطالبه حق مردم مآخذه ی اعدام را قطعا نخواهد داشت چون اینکه اساسا مآخذه ای برای این معقول و متصور نیست. لذا حکم دادگاه های فرمایشی حکام مستبد و مرتجع آل سعودی به ههیچ وجه منطبق با قوانین و موازین بین الملل هم نمی باشد و باید سریعا تجدید نظر شده و ایشان آزاد شوند.
حکومت فاشیست و مرتجع آل سعود می داند که نباید با احساسات و عواطف مسلمانان جهان بازی کند و اگر دیوانگی کرده و این حکم را اجرا کند، قطعا گور خود را کنده است. مطمئناً جرأت این گستاخی را نخواهد داشت در غیر اینصورت حکام سرسپرده سعودی باید منتظر پیامدهای تصمیم شوم خودشان توسط مسلمانان جهان باشند.
همچنین از سازمان های بین المللی و  سازمان حقوق بشر انتظار می‌رود که علیه این اقدام وحشیانه و ضد انسانی عکس العمل نشان داده و این جنایت را سرکوب کنند.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.