ID : 32688697
در نشست کارگروه توسعه خاتم مطرح شد

خاتم در زمینه بهداشت و درمان شرایط مطلوبی ندارد/ ساخت درمانگاه نیاز اساسی مردم


مدیر تامین اجتماعی استان یزد به محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: احداث درمانگاه تامین اجتماعی مشکلات درمانی مردم خاتم را کم خواهد کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ جلسه کارگروه توسعه با محوریت درمانگاه تامین اجتماعی خاتم با حضور محمد رضا صباغیان و توحیدی فر مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار خاتم در این جلسه در ابتدا به معرفی ظرفیت ها و پتاسیل های موجود در منطقه پرداخت و اظهار داشت: شهرستان خاتم بر طبق آخرین سرشماری جمعیتی بالغ بر 36 هزار و پانصد نفر دارد و در بسیاری از زمینه (کشاورزی،دامداری، یکی از بهترین و سرآمدترین شهرستان ها استان است.

فرماندار خاتم: شهرستان خاتم در زمینه بهداشت و درمان رشد قابل توجه ای نداشته است

فرجام فاضلی در ادامه به بحث بهداشت و درمان اشاره و گفت: متاسفانه شهرستان خاتم در زمینه بهداشت و درمان رشد قابل توجه ای نداشته است و همچنان یکی از شهرستان های محروم در زمینه درمانی هستیم.

وی افزود: خاتم تنها از یک بیمارستان برخوردار است که این مرکز نیز نمیتواند  به خوبی جوابگوی نیاز درمانی مردم منطقه باشد و نارضایتی های مردمی را به دنبال داشته است.

فاضلی گفت: پیگیری های در زمینه ساخت بیمارستان 96 تختخوابی از طریق مسئولین شهرستان و نماینده مجلس صورت گرفته است که خوشبختانه با صحبت های انجام شده اعتبارات در سال 97 به این پروژه اختصاص داده شده است .

وی اختصاص درمانگاه تامین اجتماعی در این منطقه را یک نیاز مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: از میزان 36 هزار نفر جمعیت شهرستان 8 هزار و دویست نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند که متقابلا انتظار خدمات از این نهاد را دارد .

که امیدواریم مسئولین در این زمینه اقداماتی اساسی انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر هرات: 63 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان به مردم هرات اختصاص دارد

کرامت تیموری رئیس شورای اسلامی شهر هرات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی را نیاز مبرم شهرستان عنوان و اظهار داشت: شهرستان خاتم به دلیل موقعیت جغرافیایی و بعد مسافت با مرکز استان به یک درمانگاه مجهز نیاز دارد.

تیموری گفت: 63 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان به مردم هرات اختصاص دارد و چون هرات در مرکزیت شهرستان قرار دارد باید درباره جا نمایی آن تصمیمات ویژه اتخاذ شود.

رئیس شورای اسلامی بخش مروست : درمانگاه اجتماعی یکی از مطالبات مهم مردم مروست است

در ادامه حجت فلاحتی رئیس شورای اسلامی بخش مروست نیز به مشکلات درمانی و بهداشتی بخش مروست اشاره و اظهار داشت: درمانگاه اجتماعی یکی از مطالبات مهم مردم است و با توجه به اینکه مردم بخش مروست از کمترین امکانات در زمینه بهداشت و درمان برخوردارند شرایط اقتضا میکند مسئولین هر چه سریعتر نسبت به این خواسته مردم جامعه عمل بپوشانند.

وی افزود: درمان در مروست فقط در حد یک حرف باقی مانده است و در عمل اصلا چیزی  به عنوان خدمات درمانی  در این بخش وجود ندارد.

رئیس شورای بخش مروست گفت: مردم مروست از کمترین امکانات درمانی بی بهره هستند و در زمینه  درمان هیچ خدمات قابل توجه ای به مردم این منطقه ارائه نمی شود البته در زمینه تجهیزات با همت مردم و خیرین تجهیزات خریداری شده است اما متخصص و پزشکی وجود ندارد که از آنان استفاده کند.

فلاحتی ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در بخش مروست را یک خواسته به حق مردم مروست عنوان و اظهار داشت: با راه اندازی این درمانگاه، نیاز درمانی مردم منطقه خاتم برطرف خوهد شد.

امام جمعه هرات : ساخت درمانگاه تامین اجتماعی  نیاز اساسی مردم شهرستان خاتم است

امام جمعه هرات نیز در این جسه ساخت درمانگاه تامین اجتماعی را یک نیاز اساسی برای مردم شهرستان عنوان و اظهار داشت: مسئولین برای ساخت این مرکز درمانی فقط به آمار نگاه نکنند بلکه بعد مسافت و محرومیت هم در نظر بگیرند.

دکتر توحیدی‌فر: محرومیت زدایی یکی از محوری ترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی

در ادامه دکتر توحیدی‌فر مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در زمینه ساخت درمانگاه اولین نگاه مسئولین محرومیت زدایی در این منطقه بود و ما نیز برای ساخت این مرکز تمام تلاشمان را به کار بردیم و اقدامات اساسی زیادی نیز صورت گرفته است.

توحید فر گفت: بر طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، مجوز تاسیس این مرکز درمانی صادر شده است .

وی به محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی اشاره و ابراز امیدواری کرد: احداث این درمانگاه مشکلات درمانی مردم منطقه را کم خواهد کرد.

تاز مانی که اختلاف نظرها وجود داشته باشد هیچ امیدواری برای ساخت درمانگاه در خاتم وجود ندارد

مدیر تامین اجتماعی استان یزد به اختلاف نظر های  صورت گرفته در زمینه جا نمایی این درمانگاه در شهرستان اشاره و اظهار داشت: تاز مانی که این دوگانگی صدا وجود داشته باشد هیچ امیدواری برای ساخت این درمانگاه در شهرستان وجود نخواهد داشت.

توحید فر گفت: برای شهرستان خاتم درمانگاه تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است و قول صد درصدی نیز برای راه اندازی آن  داده شده است البته ساخت آن منوط به همدلی مسئولین و اعضای شورای اسلامی منطقه خواهد بود .

وی افزود: برای مکان باید مسئولین به یک همفکری برسند و با تصمیم گیری معقولانه  هرچه سریعتر نسبت به ساخت درمانگاه همت کنند.

نمیانده مجلس: باید اختلاف نظر ها را کنار گذاشت و مصلحت منطقه را در نظر بگیریم

صباغیان نیز در این جلسه  وضعیت بهداشت و درمان خاتم را در آخرین رده بهداشتی و درمانی استان عنوان و اظهار داشت: خاتم در زمینه بهداشت و درمان شرایط مطلوبی ندارد و ساخت بیمارستان تامین اجتماعی  میتواند تا حدود زیادی این معضل را حل کند.

نماینده مردم خاتم در مجلس شورای اسلامی در زمینه اختلاف نظر ها در باره مکان درمانگاه تامین اجتماعی گفت: باید اختلاف نظر ها را کنار گذاشت و مصلحت منطقه را در نظر بگیریم و با رسیدن به یک نگاه مشترک و پذیرفتن واقعیت ها در جهت توسعه شهرستان قدم برداریم.

وی افزود: این اختلاف نظر ها باعث می شود که ما از اصل قضیه که همان کمک در جهت برطرف کردن نیاز درمانی منطقه است غافل شویم.

صباغیان از کسب اعتبار برای ساخت بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه یکی از پروژه های که کد ملی دریافت و در رده جذب اعتبارات سال 97 قرار گرفته است بیمارستان خاتم است که امیدواریم با جذب بودجه مورد نیاز، ساخت آن  آغاز شود.

وی با توصیه به اعضا شوراهای اسلامی بخش هرات و مروست گفت: در زمینه مکان درمانگاه حساسیت به خرج ندهیم و به این نکته توجه کنیم که اگر این مرکز راه اندازی شود چقدر میتواند در زمینه محرومیت زدایی منطقه(هرات و مروست) موثر باشد.

صباغیان خاطر نشان کرد: شرایط هر دو بخش را در نظر بگیریم و با رسیدن به یک همدلی اصل موضوع که همان خدمت به مردم است فراموش نکنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمنیه اختیارت را به فرماندار ، مدیر کل و نماینده مجلس قرار دهیم و هر تصمیمی که اتخاذ می شود باید به آن  به آن احترام بگذاریم.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.