ID : 23501425
با هدف احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی صورت می‌گیرد

خاموشی یک ماهه چاه‌های کشاورزی دشت پایلوت مروست


چاه‌های آب کشاورزی بخش مروست شهرستان خاتم با پیشنهاد مسئولین برای مقابله با کم آبی ناشی از کاهش ریزش‌های جوی به مدت یکماه در سه مرحله خاموش می شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان خاتم كه با حضور نماینده کشاورزان، نمایندگان فرماندار،بخشدار بخش مروست،مدیر جهاد کشاورزی خاتم و بخش مروست و تعدای از اعضا برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر پيرامون کنترل افت سطح آب ، پیشنهاد خاموشی زمستانه(قطع بهره‌برداری یک ماهه چاه‌های کشاورزی) در سطح اين دشت مطرح و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ابتدای جلسه "منصوری" مدیر امور منابع آب شهرستان خاتم با اشاره به وضعیت بحرانی آب در این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این جلسه اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص لزوم نصب کنتور هوشمند و همچنین خاموشی چاه‌ها در فصل زمستان و درخواست همکاری از کشاورزان  برای اجرای این تصمیم به مدت یکماه است.

منصوری گفت: با در نظر گرفتن کلیه ملاحظات ، خاموشی 30 روزه موتورپمپ های کلیه چاههای آب کشاورزی فعال در  مرحله ، که مرحله نخست آن از تاریخ 95/7/25 لغایت 95/7/30 ،مرحله دوم از 95/10/1 لغایت 95/10/16 و مرحله سوم 95/11/1 لغایت 95/11/10می باشد.

گفتني است؛ در حال حاضر بیش از 50 درصد کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی شهرستان خاتم کنتور هوشمند نصب شده است و بنا بر مصوبات قبلی شورای حفاظت منابع آب، طرح شارژ و کالیبراسیون جهت تحویل حجمی آب به کشاورزان دشت پایلوت بخش مروست از ابتدای فروردین ماه سال 96 اجرایی می شود.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.