ID : 8122762

خروج انجمن دانشگاه علامه از دفتر تحکیم وحدت غیرقانونی است


طبق اساسنامه انجمن دانشگاه علامه طباطبایی، این انجمن عضو دفتر تحکیم وحدت است و خروج آن منوط به تشکیل مجمع عمومی و تغییر اساسنامه است

به گزارش یزد رسا ،محمدصادق اسحاقی دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با «نسیم» با اشاره به موضوع خروج انجمن اسلامی دانشگاه علامه از اتحادیه تحکیم وحدت گفت: طبق ماده ششم اساسنامه انجمن علامه طباطبایی، این انجمن عضو تحکیم است بنابراین خروج آن منوط به تغییر اساسنامه است و این تغییر روال قانونی خود را دارد که در ماده 38 اساسنامه ذکر شده است.


وی با بیان اینکه طبق این ماده تغییرات باید با نظر ابتدایی شورای مرکزی و شورای ناظر در مجمع عمومی انجمن بررسی شود گفت: به عبارتی مرجع تصمیم گیری برای تغییرات اساسی مجمع عمومی انجمن است نه شورای مرکزی و باید سه پنجم از اعضای مجمع عمومی در جلسه حضور داشته باشند و این تغیررات باید به تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه برسد. لذا خروج اتحادیه جزو خطوط اصلی یک انجمن است و نمی شود چند نفر دور هم جمع شده و به جای همه اعضای تشکیلاتی تصمیم بگیرند .


اسحاقی اظهار داشت: تا زمانی که روند قانونی طی نشود انجمن علامه طباطبایی عضو دفتر تحکیم وحدت است و قطعا اگر نمایندگان این انجمن در نشست سالانه شرکت کنند در انتخابات اتحادیه حق رای خواهند داشت. لازم به ذکر است که طبق آخرین نامه ای که انجمن علامه در خصوص نمایندگان دارای حق رای در دفتر تحکیم به ما زده است آقایان عیدی و شیوندی نمایندگان انجمن علامه در دفتر تحکیم وحدت هستند و طبیعتا در صورت شرکت در نشست به عنوان حق رای انجمن علامه در انتخبات مشارکت خواهند کرد.


دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در ادامه افزود: بحث دیگری که از سوی برخی اعضای شورای انجمن علامه صورت گرفته این است که چون مجمع عمومی این تشکل یکسال است که تشکیل نشده در نتیجه تصمیم گیری به عهده شورای مرکزی است که این خلاف اساسنامه است و در هیچ جای اساسنامه چنین چیزی ذکر نشده و لازم به ذکر است که تشکیل نشدن مجمع عمومی به مدت یکسال مشکلات حقوقی بسیاری برای این انجمن خواهد داشت. به طور مثال دبیر این انجمن که آقای ذوالفقاری باشند تنها یکسال است که دانشجوی دانشگاه علامه هستند و طبیعتا با توجه به گفته عزیزی دبیر سیاسی انجمن علامه وی در هیچ جلسه ای از مجمع عمومی شرکت نکرده اند. در نتیجه چطور وی عضو تشکیلاتی است؟


وی ادامه داد: به این ترتیب دبیر انجمن دانشگاه علامه طباطبایی عضو تشکیلاتی محسوب نمی شود زیرا طبق بند یک ماده 26 و بند 3 ماده 15 شرط تشکیلاتی بودن اعضا حضور منظم در مجمع عمومی می باشد و یا طبق ماده 27 که شرایط کاندیدا را بیان می‌کند شرکت منظم در جلسات مجمع عمومی برای تایید صلاحیت کاندیدا لازم است و چطور آقای ذوالفقاری که اکنون دبیر انجمن می باشد به عنوان کاندیدا تایید صلاحیت شده است.


اسحاقی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی از اعضای شورای مرکزی انجمن علامه طباطبایی تحت تاثیر اهداف جناح خاص سیاسی هستند و از این جریان ها خط می گیرند و در روزنامه هایی مشغول به کار هستند که متعلق به اهداف حزب خاصی هستند و برخی اعضای شورای مرکزی به عنوان مسئول و عضو شاخه دانشجویی همان حزب سخنرانی کرده و بیانیه می خوانند. مطمئنا کسانی که گرفتار چنین مسائلی هستند نمی توانند داعیه کار تشکیلاتی و مستقل دانشجویی را داشته باشند و این مشکلات انجمن علامه نشات گرفته از همین موضوع است.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.