ID : 34530270
رئیس تعاون روستایی ابرکوه:

خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان ابرکوهی به قیمت تضمینی


رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه گفت: باتعیین سه مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی اسفندار، میاندشت اردی و اتحادیه تعاونی روستایی، این تعاونی، گندم مازاد برمصرف کشاورزان این شهرستان را با قیمت تضمینی خریداری می کند.

به گزارش یزدرسا، حمیدرضا مشتاقیان رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه اظهارکرد: در این شهرستان سه هزار هکتار به کاشت محصول گندم اختصاص دارد و بطور متوسط از هرهکتار سه هزار و700کیلو گرم گندم برداشت می شود.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم مازاد نیاز کشاورزان در سال جاری 13 هزار ریال تعیین شده است.

مشتاقیان با بیان اینکه مراکز شرکت تعاونی روستای بدون واسطه گندم کشاورزان خریداری می کند اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از15هزارتن گندم مازاد برمصرف کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

درسال 1396، بیش از 15هزار و697 تن و322کیلو گرم گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و این شهرستان در خرید گندم دراستان مقام نخست را برای چهارمین سال پیاپی به خود اختصاص داده است.

رییس اداره تعاون روستایی ابرکوه یاد آورشد: دولت سال گذشته، توسط شرکت های تعاونی روستایی این شهرستان بدون واسطه دلالان سه هزار و 200تن محصولات کشاورزی را به ارزش 50 میلیارد ریال از کشاورزان این شهرستان خریداری کرده است.

در سال زراعی 96- 97 به دلیل تبعات خشکسالی ، افت سطح آب های زیر زمینی ، تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی 10درصد محصول زراعی شهرستان ابرکوه کاهش یافته است.

پنج شرکت تعاونی روستائی، دو شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و مرغداران و یک اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان و سه شرکت تعاونی تولید روستایی و یک نظام صنفی با بیش از هفت هزار نفر عضو تحت پوشش اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه فعالیت دارند .

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.