ID : 6972923

خشکسالی و کاهش برداشت جو و گندم از مزارع خاتم


برداشت گندم و جو از مزارع شهرستان خاتم در حالی آغاز گردیده که آمارها از کاهش برداشت محصول نسبت به سال ۹۲ حکایت دارد.

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم، دیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم  اظهار داشت  : سطح کشت جو در هرات 1100 هکتار و گندم 6500 هکتار است  . برداشت جو در شهرستان به پایان رسیده است عملکرد متوسط در شهرستان 4 هزار تن بوده است  که  افت بارندگي و تداوم خشکسالي ميزان برداشت گندم و جو  نسبت به سال گذشته کاهش داشته است  .

کامیار رسولی افزود : پیش بینی ما از برداشت گندم در سال جاری حدود 20 هزار  تن بود که به دلیل خشکسالی و وزش بادهای فصلی در اوایل بهار در شهرستان شروع به وزیدن می کند عملکرد تولید را کاهش داده و کمتر از 4 هزار تن تولید گندم گزارش شده است .

مدیر جهاد کشاورزی گفت : در حال حاضر سه مرکز خرید در سطح شهرستان نسبت به خرید گندم از کشاورزان راه اندازی شده است که یک مرکز در دهستان چاهک و دو مرکز دیگر در بخش مرکزی دایر است .

رسولی خاطر نشان کرد : تاکنون گزارشی در مورد عدم کیفیفت گندم ها داده نشده است و تمامی محصولات کشاورزان خریداری شده است .

این مسئول اظهار داشت : برای رفاه حال کشاورزان حدود 700تن بذر در سال جاری خریداری شده است که در فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار داده می شود .

وي با اشاره به هماهنگي اين مديريت با بانک کشاورزي براي تامين خسارت خشکسالي محصول گندم گفت: مزارع گندم بيمه شده در صورت تامين اعتبار از جبران خسارات خشکسالي برخوردار خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی  خاتم گفت : این اداره تا به امروز تسهیلات خوبی در اختیار کشاورزان قرارداده است  که  میتوان به 4 مرغداری ، احداث 15 گلخانه در هرات ،  احداث استخر و لوله گذاری اشاره کرد .

رسولی خاطر نشان کرد :  جهاد کشاورزی با همکاری صندوق توسعه ملی آمادگی دارد از متقاضیاانی که برای راه اندازی شرکت های تولید و بسته بندی  مواد غذایی اقدام کنند تسهیلات ویژه ای قرار دهد .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.