ID : 21114009
رئیس محیط زیست مهریز؛

خشکسالی گریبانگیر 70 درصد گونه های گیاهی مهریز/واگذاری مناطق حفاظتی به بخش خصوصی؛ لازمه تداوم محیط زیست


رئیس محیط زیست مهریز گفت: در بحث محیط زیست مهمترین شاخص، مشارکت مردمی و همکاری ادارات و صاحبان صنایع در مهریز می باشد.

به گزارش یزد رسا، رئیس اداره محیط زیست مهریز در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز گقت: در بحث محیط زیست مهمترین شاخص، مشارکت مردمی و همکاری ادارات و صاحبان صنایع در مهریز می باشد.و این همراهی  وهمکاری مردم و مسئولین باعث پیشرفت خیلی خوب در جمعیت وازدیاد حیات وحش شده است.

وی از بکارگیری راهکار نو مدیریتی به عنوان شاخص دیگر مهریز نام برد و واگذاری مناطق حفاظتی به بخش خصوصی بالاخص مشارکت صاحبان صنایع را درجهت نیل به این هدف موثر دانست .

تیموری افزود : پتانسیل های خوب زیست محیطی مهریز باعث جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنعت به این بخش شده و باعث روند رو به رشد آن شده است ولی تمام تلاش محیط زیست بر بکارگیری تمامی راهکارهای موجود می باشد.

وی بااشاره به وجود 5 منطقه حفاظتی کشور که توسط بخش خصوصی  ساماندهی می شود افزود: 2 منطقه آن در مهریز واقع شده که شامل علی آباد چهل گزی و منطقه  حفاظتی خیبر در دامگاهان می باشدکه این خود کمک به حفاظت تنوع زیست محیطی دارد .

تیموری با اشاره به ضرورت حفاظت از محیط زیست مهریز به تشکیل تیم پایش سیارگفت: با کمک تیم پایش استان به طور محسوس ونامحسوس کار پایش وحفاظت از محیط زیست مهریزرا به عهده گرفته است.

وی بحث آموزش را از ضروریات حفظ محیط زیست در مهریز عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری فرمانداری ، آموزش وپرورش، شورای شهر و سایر ادارات بحث آموزش حفظ محیط زیست فعال شده است و با استفاده از بسته های آموزشی، بروشورو کتاب توانمندیهای زیست محیطی مهریز و روشهای حفاظت از آن برای همه به خصوص دانش آموزان فراهم شده است.

تیموری اصلی ترین و مهمترین مشکل گریبانگیر فلات مرکزی ایران را خشکسالی پیاپی ذکر کرد وگفت: در بخش پوشش گیاهی خشکسالی باعث نابودی 60 تا 70 درصد گونه های گیاهی در مهریز شده است.

وی دخالت انسان، وجود طرح های توسعه، وجود جاده ها و تلفات جاده ای را از دیگر چالش هایی عنوان نمود که محیط زیست مهریز با آن مواجهه است.

تیموری عدم ساماندهی نخاله های صنعتی ، ساختمانی و شهری را از دیگر مشکلات ذکر نمو و گفت: علی رغم اینکه مکان های خاصی برای رفع این مشکل پیش بینی شده ولی متاسفانه مشاهده می شود در بعضی مناطق نسبت به رهاسازی زباله ها اقدام شده که باعث ضرر جبران ناپذیری به چرخه محیط زیست  است.

وی در انتهای سخنانش از عموم مردم و همشهریان خواست که توجه کافی به محیط زیست مهریز داشته باشند و باعدم رهاسازی زباله ها و آموزش به فرزندان نسبت به تقویت و نگهداری محیط زیست مهریز کمک کنند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.