ID : 27607640
مدیر مرکز فوریت های پزشکی ابرکوه:

خطرات چهارشنبه سوری بیشتر افراد 13 تا 18 سال را تهدید می کند/ خانواده ها مراقب باشند


مدیر مرکز فوریت های پزشکی ابرکوه گفت: مواد محترقه دست ساز و غیر استاندارد بسیار خطرناک بوده و آسیب های آن بیشتر افراد بین 13 تا 18 سال را تهدید می کند.

به گزارش یزدرسا، مسعود اکرمی مدیر مرکز فوریت های پزشکی شهرستان ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه، در خصوص حوادث ناگوار چهارشنبه سوری اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر همراه با نام چهارشنبه سوری ناخوداگاه صحنه های ناخوشایندی به ذهنمان خطور می کند، چرا که عده ای با منفجر کردن مواد منفجره و محترقه حوادث جبران ناپذیری را به وجود می آورند.

اکرمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته در ابرکوه موردی مبنی بر خسارت جانی به اورژانس 115 گزارش نشد و امیدواریم امسال نیز مردم با رعایت نکات ایمنی، شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه مواد محترقه دست ساز و غیر استاندارد بسیار خطرناک بوده و احتمال انفجار آنها زیاد است، گفت: آسیب های این مواد بیشتر افراد بین 13 تا 18 سال را تهدید می کند، چرا که بیشترین استفاده کنندگان آن، جوانان هستند.

مدیر مرکز فوریت های پزشکی ابرکوه ضمن اشاره به اینکه افراد برای تهیه مواد استاندارد از نیروی انتظامی استعلام کنند، بیان کرد: خانواده ها باید در خصوص استفاده فرزندان از مواد غیر استاندارد، هوشیار باشند. باید کودکان را آموزش داد و آنها را با خطرات آتش سوزی و ترقه بازی آشنا کرد.

اکرمی ادامه داد: حادثه برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد و حتی در برخی حوادث، خسارت های جبران ناپذیری به افراد وارد می شود. تا کنون آمار گزارشات حاکی از آن است که بیشترین آسیب آتش سوزی ها و برنامه های چهارشنبه سوری، به قسمت چشم ها وارد شده است.

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.