ID : 40320824
نماینده مردم یزد در مجلس:

خواهرخواندگی‌ها به ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است


جوکار نماینده یزد در مجلس گفت: متأسفانه خواهرخواندگی‌ها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است، و هیچ چیز در درون و محتوا ندارد.

به گزارش یزدرسا، محمد صالح جوکار ظهر امروز درآیین افتتاح خبرگزاری ایمنا شعبه یزد با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، گفت: مردم با رأی دادن خود به نمایندگان و اعضای شورای شهر به صورت مستقیم و شهرداران و دهیاران را به صورت غیرمستقیم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهندسی کردن مطالبات مردم در حوزه شهری باید از سوی شوراها و شهرداری دنبال شود، افزود: به این صورت که این مطالبات بر اساس قواعد و چارچوب‌هایی به کار برده شود تا زندگی شهری برای شهروندان امکان‌پذیر شود و مردم در شهر خود احساس آرامش کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه شهر جهانی یزد باید دارای خبرگزاری مستقل باشد،ادامه داد: هر چند خبرگزاری‌ها به صورت کشوری در حال فعالیت هستند و نمایندگی‌های آن در استان‌ها فعال شده ولی باید به این سمت حرکت کنیم که شهر یزد با داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود که در حوزه گردشگری دارد و اکنون هم به عنوان شهر جهانی با استانداردهای خاص خود به ثبت رسیده، آن را جهانی کرده و به همه مردم جهان بشناسانیم.

جوکار با اشاره به اینکه متأسفانه خواهرخواندگی‌ها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است، اضافه کرد: این خواهرخواندگی‌ها هیچ چیز در درون و محتوا ندارد. در سفری که به مسکو داشتیم، طرف مقابل به شدت از این موضوع آزرده خاطر و گلایه‌مند بود چون نه نمایشگاهی برگزارشده، نه فرهنگی تبادل شده و درکل هیچ اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خواهرخواندگی‌ها فقط به عنوان خلاصه نشود، اظهار داشت: زمانی که خواهرخواندگی اعلام می‌شود باید تمام موارد را دنبال و به در جهت تحقق آن گام برداشت.

وی تأکید کرد: برای اینکه در حوزه گردشگری موفق عمل کنیم باید از مثلث گردشگری و تاریخی استان‌های یزد، فارس و اصفهان  به‌خوبی استفاده و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده کرد تا مردم کشور و جهان بتوانند از نزدیک این ظرفیت‌ها را مشاهده کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.