ID : 33322343
مسئول واحد خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد:

خودسازی و تهذیب نفس، لازمه خادمیاری امام رضا (ع) است + تصاویر


مسئول واحد خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد، الگو قرار گرفتن خادمیاران حضرت امام رضا (ع) در بین مردم را مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: خودسازی و تهذیب نفس، لازمه خادمیاری است.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز؛ مسئول واحد خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در جمع بانوان خادمیار شهرستان مهریز تصریح کرد: کسی که قصد دارد خادمیار شود باید خودسازی کند و با تهذیب نفس و رفع نقاط ضعف روحی، اخلاقی و رفتاری خود سعی کنند مورد الگوی دیگر اقشار جامعه قرار گرفته و در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و نیز رفع محرومیت از شهر و دیار خود کوشا و موثر باشند.

فاطمه زارع با بیان اینکه بانوان، مدیریت فرهنگی خانواده هستند. باید محیط خانه نیز عاری از بساط لهو و لعب و گناه باشد افزود: مبحث خانواده زیر مجموعه عرصه فرهنگی و آموزشی است و فعالیت های خادمیاران در بحث خانواده از سال گذشته در یزد آغاز به کار کرده است که نتایج قابل توجهی نیز در پی داشته است.

وی فعالیت در عرصه فرهنگی و به ویژه موضوع مهم خانواده را یکی از موثرترین طرح ها برای مبارزه با آسیب های اجتماعی دانست و افزود: در مبحث خانواده با آموزش خادمیاران و ارائه مشاوره، از آنها خواسته می شود در رابطه با نقش واسطه گری برای معرفی خانواده ها وامر تسهیل گری و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان فعالیت کنند؛ کاری که هم اکنون به طور مستمر توسط موسسه میم مثل مادر فاطمی در یزد اجرا می شود.

زارع درخصوص عرصه کارآفرینی و اشتغال که با استقبال قابل توجهی روبرو شده است خاطرنشان کرد: هدف این عرصه، اجرای اقتصاد مقاومتی است و در این راستا، به طرح های کشاورزی، دامداری و پرورش طیور برای برادران و نیز طرح مشاغل خانگی، تولیدات و صنایع دستی و پوشاک برای خواهران، تسهیلات اشتغال زا اعطا می گردد.

این مسئول درباره طرح خادمیاری زیارت نیز تاکید کرد: کسانی که بالای 40 سال هستند، یا در 5 سال گذشته یا هیچگاه به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف نشده اند، می توانند با ثبت نام در این طرح و با هزینه ای اندک به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شوند.

سعیده زارع زاده، مسئول بانوان دفتر خادمیاری شهرستان مهریز همچنین با بیان اینکه هدف اصلی طرح خادمیاری آستان قدس رضوی را رفع فقر و محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور است، به دیگر عرصه های فعالیت های خادمیاری از جمله خادمیاران ستادی، فرهنگی- آموزشی، اطعام و حمایت مالی از محرومین، فنی - مهندسی و اردوهای جهادی و وقف و نذر اشاره کرد.

در پایان این مراسم، با نوای سید جابر حسینی از مداحان مطرح شهرستان مهریز، خادمیاران این شهرستان در سوگ شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گریستند.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.