ID : 21685809
مسئول قرارگاه سازندگی دانشجویی استان یزد:

دانشجويان يزدي به دنبال اردوهاي جهادي برون استاني/ ادامه زندگی روستایی در گرو مدیریت منابع آب است


مسئول قرارگاه سازندگی شهید حسن باقری ناحیه دانشجویی استان یزد گفت: استان یزد ،استان برخورداری است چه خوب بود که مسئولان مجوز اعزام های برون استانی را نیز به دانشجویان یزدی می دادند.

به گزارش یزد رسا؛ مسئول قرارگاه سازندگی شهید حسن باقری ناحیه دانشجویی استان یزد، در خصوص اردوهای جهادی این قرارگاه گفت: از سال 1391 که موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن ورود به بسیج دانشجویی شدم هر ساله اعزام دانشجویان مستعد به اردوهای جهادی را در دستور کار خود داشتیم.

رضا برزگر بفرویی اظهار داشت: این اعزام ها برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی مختلفی را چون بهسازی، تجهیز و زیباسازی مدارس، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری کلاس های آموزشی و هنری و موارد بسیاری از این دست را شامل می شد که البته با توجه جو خاص دانشگاه فرهنگیان فعالیت های آموزشی در اولویت خاص خود قرار داشتند.

دانشجویان دارالعباده، خواهان اعزام های برون استانی

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای این اردوها و توانمندی دانشجویان استان افزود: بحمدالله استان یزد در مقایسه با بسیاری از استان ها برخوردار تر است؛ چه خوب بود که مسئولان مجوز اعزام های برون استانی را نیز به دانشجویان یزدی که بحق در محرومیت زدایی پرتلاش بوده و هستند، می دادند.

کمبود آب، آفت زندگی روستایی

برزگر بفرویی ضمن ابراز نگرانی از موج مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: مشکلاتی چون کمبود آب و نبود بازار فروش مناسب، زندگی در روستا را دشوار ساخته است؛ ولی با اقداماتی نظیر آب رسانی به روستاها، ترویج آبیاری قطره ای، ترویج محصولات کم آبخواهی چون ورمی کمپوست و قارچ و نیز تأمین تضمینی بازار فروش برای روستائیان، می توان این معضل بزرگ اجتماعی را تا حد چشمگیری بهبود بخشید.

وی در ادامه استقبال جوانان از اردوهای جهادی را بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: شرکت در این اردوها محدودیت خاصی ندارد؛ علاقه مندان هر ساله می توانند با مطالعه پوسترهای تبلیغی و یا با مراجعه به دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه خود از شرایط و تاریخ این اعزام ها مطلع شوند.

مسئولان نسل های سوم و چهارم انقلاب را دریابند

مسئول قرارگاه سازندگی شهید حسن باقری ناحیه دانشجویی استان یزد گفت: افرادی که امروز در عرصه اردوهای جهادی و محرومیت زدایی تلاش می کنند عمدتاً از نسل های اول و دوم انقلاب هستند که دیر یا زود باید این عرصه را به نسل های سوم و چهارم منتقل کنند.

وی افزود: چه خوب است که از حالا آموزش ها و حمایت ها از سوی مسئولان آغاز شده و جوانان نسل های جدید که حقیقتا دل در گرو این انقلاب داشته و با تمام وجود برای محرومیت زدایی از مناطق محروم تلاش می کنند را با تجربیات ناب کارکشتگان عرصه سازندگی آشنا شوند.

برزگر گفت: این حمایت ها و تعامل های سازنده علاوه برد درآمیختن شور و نشاط و نیروی جوانی با فکر و تجربه مسئولان، تازه واردان به این عرصه را یاری می دهد تا ناملایمات را پشت سرگذاشته، با بطن کار آشنا شوند و در آینده پرچمداران خوبی برای ادامه این جریان مقدس باشند.

رضا برزگر بفرویی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که حمایت، تنها در به صورت مالی رخ نمی نماید بلکه باید گفت حمایت عاطفی و پشتیبانی از نیروی جوان به مراتب مهم تر از حمایت مادی و صرف تهیه ملزومات است و از دلسردی جوانان دلسوز جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.