ID : 39877210

دانشگاهیان در سنگر جهاد علمی تا آخرین نفس ایستاده‌اند


شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد در قالب کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر پیامی صادر کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از کمیته دانشگاهیان ستاد فجر استان یزد، این کمیته به مناسبت آغاز دهه فجر در پیامی آورده است: «شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام، همگام و هم‌نوا با ملت شریف ایران اسلامی، بار دیگر با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کرده و اعلام می‌دارد که با تکیه بر توان جامعه دانشگاهی به ویژه نخبگان و پژوهش‌گران جوان و استادان مجرب و فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی در راستای اعتلای ایران اسلامی و حل معضلات جامعه گام برخواهد داشت.

دهه فجر یادآور شکوه و عظمت دورانی است که در آن یکی از مهمترین انقلاب‌های دنیا به ثمر نشست. بهمن ماه امسال با ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت حضرت علی(ع) همراه شده که شیرینی این ایام الله را دوچندان کرده است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین و مردمی ترین انقلاب، معجزه‌ای الهی بود. نظام شاهنشاهی در طول سال‌ها آزادی این ملت را به بند کشیده بود و ضمن غارت سرمایه‌های اقتصادی کشور، هویت اجتماعی و تاریخی این مرز و بوم را با همدستی بیگانگان مضمحل ساخته بود. یکی از معجزات الهی این بود که طاغوت به دست مردم و با رهبری حضرت امام خمینی به زیر افتاد و پس از آن مردم حاکم بر سرنوشت خویش شدند و طعم شیرین استقلال را چشیدند.

با گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، شاهد رشد و شکوفایی روزافزون شاخصه‌های علمی، فناوری، نظامی، اجتماعی و استقلال کشور هستیم. رشد علمی ایران در منطقه و جهان به حد افتخارآمیز و درخشانی رسیده است که حتی دشمنان قسم خورده نیز قادر به انکار آن نیستند.

اکنون شاخسار این درخت تنومند علمی و فناوری علاوه بر داخل کشور، به‌تدریج در منطقه و جهان به بار می‌نشیند و کشور ایران به عنوان یک کشور مستقل و آزادیخواه به یک بازیگر فعال و مؤثر در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است. از سوی دیگر، شاهد شکل‌گیری جبهه مقاومت در کشورهایی چون سوریه، یمن، سودان، نیجریه، لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان بر علیه ظلم و استبداد مسکتبران عالم هستیم که نقطه اتکای آنها، انقلاب اسلامی ایران است. شکوه این شجره طیبه خواب راحت را از چشم مستکبران عالم به ویژه شیطان بزرگ ربوده و به همین علت است که هنوز زخم خوردگان این انقلاب دست از عداوت برنداشته و مدام در حال توطئه‌چینی علیه آن هستند، اما به لطف پروردگار و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری، نتوانسته اند در عزم و اراده ملی این کشور در مسیر اسلامیت، جمهوریت، آزادگی، استقلال خواهی، آبادانی و حتی رشد علمی و فناوری خدشه ای وارد کنند.

اکنون که در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرارداریم، همچنان رشادت شیر زنان و غیور مردان مجاهد این پهنه مخصوصاً دانشگاهیان دغدغه مند، بر تارک عالم می‌درخشد و همچنان شاهد شهادت مجاهدان، عالمان، دانشمندان و حتی بدنه ملت شهیدپرور هستیم که در اثر توطئه‌های مستکبران رخ می‌دهد و باعث شکوفایی بیش از پیش مسیر ملت انقلابی ایران می‌شود. تصویر ماندگار ایثار و ازخودگذشتگی آنان همواره در صفحات تاریخ ثبت است و خون شهدای پاک و فرزندان غیور این سرزمین خصوصاً دانشمندان علمی و فناوری کشور همواره الهام بخش جوانان کشور است.

بدینوسیله ما جامعه دانشگاهیان استان یزد اعلام می‌داریم که همواره بر مسیر رشد و آزادگی این ملت نجیب و غیور پای‌بند بوده و ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های انقلابی ملت شریف ایران، با عزمی راسخ‌تر از گذشته در مسیر اعتلای علم و دانش در سنگر جهاد علمی تا آخرین نفس ایستاده‌ایم و همچون گذشته اعلام می‌داریم پیگیری مطالبات رهبری معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران را جزو رسالت‌های اصلی خود می‌دانیم. خدای یگانه و بی همتا را بابت نعمت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران شکرگذاریم و از درگاه خداوند برای توفیقات روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی دعا می‌کنیم و در هنگامه کار و تلاش و جهاد علمی، با تمام توان و بدون توقف در مسیر رشد و تعالی و افزایش توان و قدرت کشور به پیش خواهیم رفت تا در چهل ساله دوم انقلاب، به یک کشور قوی در عرصه بین المللی با تمامی مؤلفه‌های قدرت بدل گردیم و چشم طمع برای همیشه از این ملت دور گردد.»

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.