ID : 8341070
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

دانش آموزان در مسیر علم، دینشان را تقویت کنند/ معلمین پرچمدار اصلاح جامعه در تربیت نسلی خداجو


آیت الله ناصری در آئین بازگشایی مدارس در یزد گفت: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های صحیح دانش آموزان را راهنمایی و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی شوند تا نسل های آینده نسلی خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بماند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، آیت الله ناصری در آئین بازگشایی مدارس  با عنوان زنگ «مهر و مقاومت» در مدرسه حکیم زاده  یزد اظهار داشت: دانش آموزان  ارتباط با خدا را در اعماق وجود احساس کنند چرا که خدا رحمت، عنایت و عشق به بندگانش را  در این مسیر عطاء کرده و بشر را به مقام عالیه انسانی می رساند.

 نماینده ولی فقیه در در یزد با اشاره به آیه مبارکه  «بَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» بیان کرد: در این آیه خدا دستوری بزرگ داده است مبنی بر اینکه انسان ها باید به گونه ای عقل و فکرشان را به کار گرفته تا در مسیری درست حرکت کنند.

امام جمعه دارالعباده یزد با بیان اینکه امروز در دنیای غرب و مادی گرا پوچی و بی هدفی موج می زند افزود:هدف در زندگی برای  یک فرد مومن و مسلمان معین شده است و کمال خدایی با فطرت و وجود و سرشت خدایی در وجود همه مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه تنها اعمال انسان برای وی در دنیا و آخرت خواهد ماند گفت: انسان اگر به دنبال زرق و برق این دنیا و جمع آوری مادیات و و همچنین رفاقت و دوستی باشد  بالاخره همه این ها تمام می شود بدون اینکه چیزی عایدش شود.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: دانش آموزان هدف را به خوبی تشخیص دهند و زندگی را بر اساس هدف کمال و معنویت و رسیدن به خدا تنظیم کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزان باستی همواره  در مسیر علم،  دینشان را تقویت کنند و با اعمال خوب و ارتباط نزدیک با پروردگار پاکدامنی  وعفت را  سرلوحه ی حرکت خود قرارد داده و خدا در هرکاری با آنها است.

امام جمعه یزد در ادامه خطاب به مربیان و معلمان توصیه کرد:شما به عنوان یک دبیر و استاد با برنامه ریزی ها مدون این فرزندان خدا و امانت الهی را باید بر اساس اخلاق ایمان واعتقاد راسخ پرورش داده و  از لغزش ها نجات دهید.

وی تاکید کرد: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های خوب و صحیحی دانش آموزان را راهنمایی کنند و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی  شوند تا نسل های آینده نسل خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بماند.

گفتنی است  مراسم زنگ «مهر و مقاومت»؛ آیین بازگشایی مدارس با حضور امام جمعه یزد، استاندار یزد، فرماندار و جمعی از مسئولین استان یزد در مدرسه حکیم زاده یزد برگزار شد و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.