ID : 31668173
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد:

دبستان های استان حتی با یک دانش آموز هم دایر هستند/جذب700معلم حق التدریسی در آموزش و پرورش استان


مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد گفت: ساماندهی دانش آموزان مدارسی که در مقاطع مختلف به حد نصاب نرسیده اند به صورت چند پایه اداره می شود.

مدیرروابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد در مصاحبه با یزد رسا؛ در خصوص ساماندهی دانش آموزان مدارسی که در مقاطع مختلف به حد نصاب نرسیده اند اظهارکرد: مدارس ابتدائی که تعداد دانش آموزان آن به حد نصاب نرسیده به صورت چند پایه اداره می شود اما تاکنون  سعی کردیم در هرروستائی که حتی یک دانش آموز دارد دبستان دایر باشد. 
محمد رضا قانع افزود: البته در برخی مناطق که امکان مدارس چند پایه وجود نداشته؛ دانش آموزان به مراکز شبانه روزی هدایت شدند و یا برنامه آموزش از راه دور که تمام هزینه های آن توسط دولت تامین می شود در دستور کار قرارگرفته است.

قانع با اشاره به ابلاغیه وزارتخانه و تاکید بر جذب نیروهای حق التدریسی در خصوص استخدام این نیروها بیان کرد: تاکنون افزون بر 700 نفر از نیروهای واجد شرایط به صورت حق التدریس جذب شده اند و امیدواریم با فراهم شدن زمینه های لازم مابقی افراد واجد شرایط جذب شوند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: استخدام نیروهای حق التدریس منوط به مصوبات و صدور مجوز های لازم و اختصاص ردیف از سوی سازمان های ذیربط بوده که به صورت دستورالعمل  کشوری ابلاغ می شود.

مدیر کل روابط عمومی آموزش و پرورش درباره علت عدم جذب نیرو  از سال 1390 در نهضت سواد آموزی اذعان کرد: روش جذب نیرو در نهضت سواد آموزی متفاوت شده و در حال حاضر به صورت های بهره گیری از توان معلمان و پرسنل آموزش وپرورش، واگذارکردن طرح ها به موسسات آموزشی وطرح خود آموز افراد بی سواد با پرداخت هزینه به خود سوادآموز انجام می شود.

انتهای پیام/ط




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.