ID : 826721

درجلسه اخیر مدیرکل میراث فرهنگی استان با امام جمعه ونماینده میبد چه گذشت؟


مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان یزد در نشست بررسي مرمت مسجد جامع شهرستان ميبد گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری شهرستان از امروز به بعد با چارت سازماني و نيروي انساني مناسب اداره مي شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، رضايي به اهميت خانه آيت الله العظمی حائري؛ موسس حوزه علميه قم در شهرستان ميبد اشاره کرد و گفت : اين بنا به لحاظ تاريخي و زادگاه شخصيت بزرگي چون آيت الله حائري بسيار مهم است و اميدواريم درصورت رفع مسائل حقوقي آن؛ آن گونه كه شايسته است كاربري فرهنگي و اجتماعي متناسب با جايگاه اين بنا صورت گيرد.

وي با اشاره به ويژگي هاي بافت تاريخي در ميبد گفت: در شهرستان ميبد پروژه ها و طرحهاي ريز و درشت خوبي در دستور كار ميراث فرهنگي قرار گرفته است كه مسجد جامع، صنايع دستي و مجموعه نارين قلعه بخشي از اين طرح هاست.

امام جمعه ميبد نیز با اشاره به اهميت ميراث فرهنگي، بر ضرورت اهتمام همه مسئولين به مقوله ميراث فرهنگي تاكيد كرد و افزود: براي حفظ و توجه به مقوله ميراث فرهنگي بايد در بدنه اداري و فرهنگ عمومي شهر موج و گستردگي بيشتري پيدا شود.

آیت الله اعرافي گفت: آموزش و پرورش هم بايد در مدارس در جهت فرهنگ سازي و آشنايي نسل جوان با مواريث تاريخي و چهره هاي فرهنگي تلاش كند.

وي همچنين افزود: مراكز علمي و دانشگاه ها بويژه مجتمع آموزش عالي كه داراي رشته ايران شناسي است بايد در موضوع پژوهش و پايان نامه ها به مقوله ميراث فرهنگي و تاريخي اهتمام بيشتري داشته باشند.

سیدجلال يحيي زاده با توجه به ظرفيت هاي تاريخي شهرستان ميبد بر پي گيري تاسیس شهرداري تاريخي دراین شهر تاكيد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین يحيي زاده با بيان اينكه تا به حال بيش ازدویست اثر تاريخي در شهرستان ميبد شناسايي شده است و بيش از ششصدهكتار بافت تاريخي در شهرستان ميبد وجود دارد گفت: بسياري از اين آثار تاريخي ارزش ثبت ملي و جهاني دارد كه بايد ميراث فرهنگي آن را مورد توجه قرار دهد.

وي در ادامه با اشاره به وجود خانه های قديمي گفت: در شرايط فعلي اقتصادي خانه هاي زيادي وجود دارد كه با رويكرد گردشگري ، توريستي و فرهنگي و با تعامل بخش خصوصي مي توان آنها را احيا كرد و با ارائه تسهيلات لازم كاربري مناسبي را بر آنها تعريف كرد .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.