ID : 1078331
یک متخصص بیماری های عفونی در یزد عنوان کرد

درمانگاه تخصصی درمان و پیشگیری ایدز در یزد باید راه اندازی شود


یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در همایش ایدز خواستار راه اندازی و ایجاد درمانگاه های اختصاصی درمان و پیشگیری از بیماری ایدز در یزد شد

به گزارش یزد رسا، یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار راه اندازی و ایجاد درمانگاه های اختصاصی درمان و پیشگیری از بیماری ایدز در یزد شد گفت: کارشناسان در این کلینیک ها به امر مشاوره و بهداشت جنسی به صورت تخصصی بپردازند تا از این طریق از بروز بیماری ایدز پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار وب دا یزد دکترمحمدرضا محمدزاده متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در همایش ایدز با اشاره به افزایش روز افزون مبتلایان به بیماری ایدز در کشور گفت: آمارهای اعلام شده بسیار کمتر از واقعیت است.

وی با اشاره به علائم و نشانه های بیماری ایدز ادامه داد: بیماری ایدز تا زمانی که وارد مرحله بالینی نشود علامتی ندارد که این مدت به دوره کمون بیماری معروف است.

وی در ادامه افزود: بروز و تکرر برخی بیماری های عفونی مثل زونا، ایجاد زخم های دهانی از دیگر علائم و نشانه های این بیماری است.

دکتر محمدزاده با اشاره به روش درمان ایدز گفت: اگر بیماری ایدز به موقع آغاز شود، بیمارمبتلا به ایدز با یک بیماری مزمن اما تحت مراقبت و کنترل، امیدوارانه به زندگی اش ادامه می دهد.

وی اعتیاد تزریقی و خون آلوده را دو روش انتقال این بیماری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تماس های جنسی محافظت نشده و خارج از چارچوب خانواده شایعترین روش انتقال ایدز محسوب می شود.

این متخصص بیماری های عفونی خواستار راه اندازی و ایجاد درمانگاههای اختصاصی درمان و پیشگیری بیماری ایدز در یزد شد گفت: کارشناسان در این کلینیک ها به امر مشاوره وبهداشت جنسی به صورت تخصصی بپردازند.

محمدزاده تاکید کرد: دانش آموزان اطلاعات سلامت و بهداشت جنسی را مطابق با سطح درکشان و قبل از اینکه در معرض خطر قرارگیرند فراگیرند.

وی همچنین تاکید کرد: افزایش سطح اعتماد به نفس دانش آموزان و افزایش قدرت نه گفتن در پیشگیری از بروز بیماری ایدز موثر است از طرف دیگر خانواده ها از رفت  و آمد نوجوانان غیرهم سن با یکدیگر دقت داشته باشند تا از برقراری تماس جنسی زودتر از موعد و ناایمن پیشگیری شود.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: استفاده از کاندوم به روش صحیح ( از ابتدا تا انتهای تماس جنسی) باید به افراد آموزش داده شود.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.