ID : 26422466
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد:

دريافت مجوز احداث نيروگاه خورشيدي در يزد توسط 23 شركت/ 1280 مگاوات برق به قدرت نیروگاهی یزد اضافه شده است


مديرعامل شركت برق منطقه‌ای استان يزد گفت: تاكنون 23 شركت پروانه احداث نيروگاه خورشيدی در يزد را از سازمان انرژی‌های نو دريافت كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار یزدرسا؛ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد، گفت: برق منطقه‌ای یزد در سال جاری بالغ بر 14 میلیارد تومان پروژه برقی را به اجرا و پایان رسانیده است که این قدرت نصب شده نیروگاهی یزد به بالغ بر 2460 مگاوات رسیده است.

محمدحسن صباغزادگان با بیان اینکه تولید برق در برنامه پنجم از سه روش احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و احداث نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده است، اظهار کرد: در سال 89 قدرت نصب شده نیروگاهی یزد 1100 مگاوات بوده که توسط نیروگاه هزار مگاواتی حرارتی یزد و نیروگاه 100 مگاواتی شهید زنبق یزد تولید شده است.

وی با بیان اینکه سه نیروگاه شیرکوه، سرو و تابان به روش B.O.O توسط بخش خصوصی در استان یزد احداث شده است، اذعان کرد: در مجموع این سه نیروگاه، 1280 مگاوات به قدرت نصب شده استان یزد افزوده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در خصوص پیک بار استان یزد نیز افزود: در سال 93 اوج مصرف برق در استان یزد هزار و 180 مگاوات بوده که این میزان در سال 94 به هزار و 158 مگاوات رسیده است؛ اما در سال 95 با توجه به وارد شدن تعدادی واحد صنعتی به چرخه تولید، اوج مصرف برق به اوج خود رسیده است.

صباغزادگان با بیان اینکه استان یزد در بخش مصرف برق در جایگاه یازدهم کشور قرار دارد، عنوان کرد: پیک مصرف برق استان یزد به میزان هزار و 232 مگاوات بوده که در 16 شهریورماه در ساعت 20:04 رخ داده است که این نشان‌دهنده رشد 6 درصدی پیک بار تابستان استان یزد نسبت به سال گذشته است.

وی در مجموع وضعیت تولید برق در استان یزد را مطلوب دانست و تصریح کرد: چهار میلیارد و 791 کیلووات ساعت از کل برق مصرفی استان یزد مربوط به بخش صنعت بوده که این خود بیانگر صنعتی شدن یزد است.

مدیرعامل برق منطقه ای یزد با تأکید بر اینکه استان یزد شرایط بسیار مناسبی برای بهره گیری از انرژی خورشیدی دارد، افزود: تاکنون 23 شرکت پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در استان یزد را از سازمان انرژی‌های نو دریافت کرده‌اند و ظرفیت استان یزد برای تولید برق از این نیروگاه‌ها در حال حاضر به 300 مگاوات رسیده است.

صباغ زادگان به تشریح وضعیت نخستین مرکز پژوهش های خورشیدی کشور در استان یزد پرداخت و اذعان کرد: مرکز پژوهش‌های خورشیدی از دی‌ماه سال گذشته با هدف مطالعات تطبیقی، الگوبرداری و الگوسازی با بهره گیری از تجربه‌های دیگر کشورها و فرهنگ سازی استفاده‌های نوین از انرژی خورشیدی ایجاد شده است.

وی در خصوص اشتغال زایی در حوزه برق نیزعنوان کرد: به طور میانگین در هر پست برق به صورت مستقیم برای 20 نفر و به صورت غیرمستقیم برای بیش از 200نفر اشتغال زایی می‌شود.

گفتنی است در پایان این نشست اصحاب رسانه از تاسیسات صنعت برق استان در معاونت بهره برداری برق منطقه‌ای یزد بازدید کردند.

انتهای پیام/د

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.