ID : 9550164
نخستین فرمانده رزمندگان استان یزد در دوران دفاع مقدس:

در جنگ تحمیلی کشورهایی که با هم دشمنی داشتند، علیه ایران متحد شدند/داعش معجونی از تفکر تکفیری و وهابیت است


سردار مشتاقیان، با اشاره به حمایت بلوک غرب و شرق از عراق گفت:در جنگ ایران و عراق از 15 کشور دنیا اسیر داشتیم و 60 کشور به عناوین مختلف از عراق پشتیبانی نظامی و مالی کردند، به نحوی که حتی در یکی از عملیات‌ها، با یک تیپ از کشور سودان به مقابله پرداختیم.

به گزارش یزد رسا، محمدعلی مشتاقیان پنجشنبه شب در یادواره 36 دانشجوی شهید شهرستان یزد که به همت دانشگاه پیام نور مرکز یزد در حسینیه ثارالله برگزار شد، گفت: در حال حاضر 22 شبکه ماهواره‌ای فعال هستند که به نام اهل بیت (ع)، چهره شیعه را در دنیا بد و توأم با خشونت نشان می‌دهند که این شبکه‌ها ساخته دست‌ دشمن است.

 

کشورهایی که با هم دشمنی داشتند، علیه ایران متحد شدند

فرمانده عملیات سپاه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان گوشه‌هایی از وقایع دوران دفاع مقدس اظهار داشت: طراحی و تدارک جنگ تحمیلی با آمریکا بود و کشورهایی که با هم دشمنی داشتند، با یکدیگر علیه ایران متحد شدند.

 

مشتاقیان با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات، سلاح و تجهیزات توسط این کشورها در اختیار عراق گذاشته شد، تصریح کرد: در جنگ ایران و عراق از 15 کشور دنیا به جز عراق اسیر داشتیم و 60 کشور به عناوین مختلف از عراق پشتیبانی نظامی و مالی کردند، به نحوی که حتی در یکی از عملیات‌ها، با یک تیپ از کشور سودان به مقابله پرداختیم.

 

عجز صدام عامل استفاده از سلاح شیمیایی بود

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که طبق تمام قوانین بین‌المللی خلاف است، استفاده از سلاح کشتار جمعی و سلاح‌های میکروبی بود که عراق بارها از آن استفاده کرد و از آنجا که شناخت مردم نسبت به این سلاح‌ها بسیار کم بود، علاوه بر شهید یا مجروح شدن تعداد زیادی از نیروهای آماده رزم نظامی ایران، تعداد زیادی از مردم نیز به شهادت رسیده یا جانباز شیمیایی شدند.

 

مشتاقیان دلیل استفاده از سلاح های کشتار جمعی را عجز صدامیان دانست و تاکید کرد: همه می‌دانستند که عراق پیروز این جنگ نخواهد بود به همین دلیل به هر سلاحی برای پیروزی بر ایران متوسل شدند.

 

داعش، ساخته دست آمریکا

وی افزود: داعش معجونی از تفکر تکفیری و وهابیت است که از حکومت عباسیان الگو گرفته و می‌خواهد سرزمین‌های تحت سیطره عباسیان را تحت تسلط خود درآورد و حتی در پرچم، لباس و نحوه پوشش خود از حکومت عباسیان الگو گرفته است.وی با تشریح ساختار نظامی داعش بیان کرد: داعشی‌ها در مجموع 10 هزار نفر و اغلب از کشورهایی غیر از عراق و سوریه هستند که به طمع پول یا به دلیل انحرافات اعتقادی خود جذب این گروه شده‌اند.

 

مشتاقیان تصریح کرد: داعش به اعتراف خانم کلینتون، توسط آمریکایی‌ها فعال و حمایت شد اما زمانی که برخی خیانت‌ها را علیه آمریکا انجام دادند، آمریکا نیز علیه آنها موضع گرفت.

 

 سردار مشتاقیان بیان کرد: داعشی‌ها توانستند بخشی از ارتش عراق را همراه خود کنند و به همین دلیل ناگهان سلاح و تجهیزات فوق‌العاده‌ای در اختیار آنها قرار گرفت که با استفاده از آن درصدد نقشه خود که همان احیای حکومت عباسیان است، هستند.

 

وی با اشاره به وحشی‌گری‌هایی که داعشی‌ها انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما از وحشی‌گری داعشی‌ها بهترین استفاده را علیه اسلام کردند و موجی از اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در جهان به راه انداختند، زیرا داعشی‌ها را مسلمان معرفی کرده و می‌گویند کسانی که می‌خواهند به دین اسلام گرایش پیدا کنند، بدانند که این روش و مرام مسلمانان است.

 

نخستین فرمانده رزمندگان استان یزد در دوران دفاع مقدس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی همچون شهید عاصی‌زاده، شهید احمد شکاریان، شهید احمد فرج‌پور، شهید حسین دهستانی، شهید ناصر ضیغمیان، شهید رضا برجی‌زاده و... به بیان خاطراتی از خلوص و عرفان شهید احمد شکاریان پرداخت.

انتهای پیام/ ع ب

 



summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.