ID : 38299392
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

در صدور مجوز معادن فقط قانون و بخشنامه ها ملاک قرار می گیرد


علمدار اظهار داشت: تمام مراحل اعطای مجوز توسط نهادهای ناظر رسیدگی شده و اگر سرسوزنی از قانون عدول شود، برخورد صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا در پاسخ به گلایه مردم ندوشن از فعالیت یک معدن در محدوده شهری و عدم استعلام  از شهرداری گفت: طبق قانون معادن برای فعالیت یک معدن نیازی به استعلام از شهرداری ها  نیست.

محمدرضا علمدار اظهار داشت: برای اعطای مجوز  به معادن ملاک قانون معادن است. استعلامات طبق این قانون انجام  می شود و مسئولیت بسیاری نیز دارد، اینگونه  نیست که استعلامی انجام نشده باشد. چرا  که تمام مراحل  توسط  دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهادهای ناظر  رسیدگی شده و  اگر سرسوزنی از قانون عدول شود، برخورد صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به گلایه ها از  عدم استعلام از میراث فرهنگی برای  معدن ندوشن نیز تاکید کرد: پروانه معدنی  که به آن  اشاره می شود در سال ۶۴ صادر شده است. برای ما  نیز فقط قانون و بخشنامه های وزارتی ملاک قرار می گیرد،  طبق قانون اگر پروانه قدیمی وجود داشته باشد استعلام مجدد نیاز نیست و اگر استعلام صورت بگیرد تخلف انجام شده و مالک معدن می تواند در دیوان عدالت اداری به خاطر  این مساله شکایت کند.

علمدار همچنین ابراز داشت: در صورت استعلام و مخالفت یک یا دو دستگاه، موضوع در شورای حل اختلاف با ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور نماینده ای از قوه قضاییه و سایر دستگاه های متولی  امر بررسی می شود. 

انتهای پیام/

 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.