ID : 36913994
امام جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته؛

در عزاداری‌ها باید ابتدا شعور حسینی و سپس شور حسینی داشت/جوانان کشور شهید نشدند که عده‌ای تنها به پُست و مقام برسند


آیت‌اللهی خطاب به مسئولان در خصوص مسائل فرهنگی کشور، گفت: جوانان کشور شهید نشدند که عده‌ای به پُست و مقام برسند و مسئولان باید برای اجرایی‌شدن منویات مقام معظم رهبری، برنامه محور بوده و وظایف قانونی خود را جدی انجام دهند.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام سید محمد جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با بیان اینکه در مجالس عزاداری سیدالشهدا باید بیان احادیث، فضائل و مناقب اهل‌بیت و بصیرت دادن به مردم وجود داشته باشد گفت: روضه خوانی و مصائب از دیگر مواردی است که باید در عزاداری‌ها باشد و هر دو مورد باید رعایت شود.

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه در عزاداری‌ها ابتدا شعور حسینی و سپس شور حسینی است تصریح کرد: هر دو مورد در عزاداری‌ها نیاز است، نه اینکه بگوییم یکی باشد و دیگری نباشد.

وی خاطرنشان کرد: مجالسی که گرفته می‌شود فقط انسان‌ها و شیعیان در آن شرکت ندارند بلکه ملائکه آسمان هم در آن حضور دارند که روایتی هم در این خصوص اشاره شده است.

آیت‌اللهی با بیان اینکه مجالس عزاداری‌ها باید در شان اهل‌بیت باشد اضافه کرد: ان‌شاءالله که بتوانیم عزادار واقعی حضرت اباعبدالله الحسین باشیم.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی که رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص بارها و بارها آن را تکرار کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال است که نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرده بودند و به مسئولان و مردم نیز این مسئله را بیان کردند.

وی با بیان اینکه ما در کشور از لحاظ فرهنگی با مشکل روبه‌رو هستیم تصریح کرد: جامعه‌ای که بیش از 220 هزار شهید تقدیم اسلام کرده است نباید بی‌بندوباری و گناه و فساد در آن باشد.

آیت‌اللهی خطاب به مسئولان در خصوص مسائل فرهنگی کشور، گفت: جوانان کشور شهید نشدند که تنها عده‌ای به پُست و مقام برسند و مسئولان باید برای اجرایی‌شدن منویات مقام معظم رهبری، برنامه محور بوده و وظایف قانونی خود را جدی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: امیدواریم با این انتصاب شایسته اوضاع فرهنگی دارالعباده بهتر از پیش باشد.

امام جمعه موقت یزد به مشکلات اقتصادی و فسادهایی که در کشور وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث مشکلات اقتصادی و فساد نه تنها در برخی مناطق کنترل نشده بلکه روزبه‌روز در حال افزایش است و کاری هم برای کاهش آن صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.