ID : 24491267

دستاورد بزرگ برجام برای ملت ایران!


هرچند توافق هسته‌ای با غرب و برجام تاکنون هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده و علیرغم تبلیغاتی که صورت گرفته بود، آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجا است؛ اما با این همه، برجام یک دستاورد مهم برای کشور داشت.

یزدرسا؛ هرچند توافق هسته‌ای با غرب و برجام تاکنون هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرده و علیرغم تبلیغاتی که صورت گرفته بود، آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجا است؛ اما با این همه، برجام یک دستاورد مهم برای کشور داشت و آن هم اثبات دیگرباره‌ی عهدشکنی و دروغ گویی آمریکا نسبت به مردم ایران بود. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا همین چند روز پیش با بیان اینکه ما بعد از برجام هم ایران را تحریم کردیم، گفت: «تحریم تسلیحاتی پابرجا ماند و آن را کنار نگذاشتیم. در واقع، ما بر سر اینکه این تحریم چه مدت ادامه پیدا کند، مبارزه کردیم. به این دلیل که بر اساس ترتیبات قبلی، این (تحریم) از بین می‌رفت. ما با مذاکره توانستیم آن را برای هشت سال دیگر پابرجا نگه داریم. ما در عین حال تحریم‌های ایالات متحده علیه حمایت ایران از تروریسم را هم نگه داشتیم. بنابراین، ما هیچ‌یک از چیزهایی را که در این ارتباط در اختیار داشتیم، کنار نگذاشتیم. در واقع، از زمان توافق، به این دلیل که آن‌ها موشک شلیک کردند، ما تحریم‌هایی هم اضافه کردیم. بنابراین، ما حتی ذره‌ای به سمت کاهش اهمیتی که برای امنیت منطقه قائل هستیم، حرکت نکرده‌ایم.»

در حالی که قبل از این رهبر انقلاب مدام از بدعهدی‌های آمریکایی‌ها گفتند و از مسئولان خواستند که فریب این دولت خبیث را نخورند، اما حالا و بعد از توافق برجام همگان نسبت به این بدعهدی‌ها پی بردند و حتی مذاکره‌کنندگان هم به دروغ‌گویی و بدعهدی آمریکایی‌ها اذعان دارند. به طوری که علی اکبر صالحی تا کنون چندین بار از بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در قبال برجام سخن گفته است، تا جایی که این اعتراف‌های او، واکنش حسن روحانی را نیز به همراه داشت. همچنین خود جواد ظریف نیز چند هفته قبل از بدعهدی‌های امریکا سخن گفت و ابراز داشت که با گذشت هشت ماه از برجام، هنوز هیچ بانک بزرگ اروپایی با ایران همکاری نمی‌کند.

لذا برجام علیرغم همه‌ی خسارت‌هایی که بر کشور تحمیل کرده و منافع ملی ایرانیان را به خطر انداخته، اما دستاوردی بزرگ برای کشور داشت و آن هم مشخص شدن بیش از پیش فریب‌کاری و پلیدی دولت جنایتکار آمریکار و شکست تئوری جریان سازش کار داخلی بود.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع دانش آموزان و دانشجویان با اشاره به فریبکاری آمریکا فرمودند: «از آن اشتباهات عجیب‌ و غریب و بسیار خطرناک این است که می گویند اگر ما با آمریکا سازش کردیم، مشکلات کشور حل میشود. این حرف دروغ است، این حرف فریب است. سازش با آمریکا مشکلات کشور را به‌ هیچ‌وجه حل نمیکند؛ نه مشکلات اقتصادی را، نه مشکلات سیاسی را، نه مشکلات امنیّتی را، نه مشکلات اخلاقی را، بلکه بدتر خواهد کرد. ده پانزده دلیل وجود دارد و میشود شمرد و ردیف کرد برای این قضیّه؛ آخری‌اش همین قضیّه‌ی برجام است.»

یزدامروز/

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.