ID : 19815124
خطیب جمعه ابرکوه:

دسترسی به فن آوری هسته ای در تحریم؛ تجلی عملی اقتصاد مقاومتی است/ اعتراض به تبلیغات زننده در سطح شهر


امام جمعه ابرکوه گفت: ملت ایران به رغم تحریم های ظالمانه دشمنان موفق شد به دانش بومی هسته ای دست یابد و این فن آوری نمادی از تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است تا جایی که گروه 1+5 را مجبور کرد که حق مسلم این ملت را به رسمیت بشناسد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه ابرکوه ضمن گرامیداشت بیستم فروردین ماه روز ملی فن آوری هسته ای اظهار کرد: بیستم فروردین ماه روز ملی فن آوری هسته ای است، روزی که شاخص درتوانمندی ملت بزرگ ایران بعنوان نماد  پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام حسینی افزود: ملت ایران به رغم تهدیدها و تحریم ها ی ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا و متحدانش موفق شد به دانش بومی هسته ای دست یابد و این فن آوری را با غرور ملی محقق سازد؛ این فشارها هرگزنتوانست این ملت مقاوم را دربرابر زیاده خواهای دشمن  وادار به عقب نشینی نماید تا اینکه با این پایمردی ملت ودادن شهدای هسته ای و سرانجام گروه 1+5  را مجبور کرد که حق مسلم این ملت را به رسمیت بشناسد.

وی تحقق فن آوری هسته ای را تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و گفت: شوخی نیست ملتی که همه درها ر ابه رویش  بستند  واو را بخاطر استقلال طلبی تحریم همه جانبه کردند توانست توسط دانشمندان جوان هسته ایش نسل های مختلف سانتریفوژ را تولید کند و قوای هسته ای جهانی را مبهوت سازد و هشتمین کشور  هسته ای جهان شود!

خطیب جمعه ابرکوه درادامه بیستم فروردین را سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا در سال 59 بیان کرده و گفت: آمریکا از 28 مرداد سال 38 و بعد ازانقلاب تاکنون،  به ملت ما نشان داده که دو روی سکه اش دشمنی با ایران است. انقلاب از ابتدا درتقابل با منافع شوم این سرکرده امپریالیسم جهانی بوده و هست و به همین علت، آمریکا هرگز هدفی جز براندازی نظام ندارد  و به چیزی جز نابودی انقلاب اسلامی قانع نمی شود.

اختلاف آمریکا با ایران، اختلافی زیربنایی و مبنایی است و با لبخند تغییر نمی کند

وی به مصادیق دشمنی آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: گرچه تاکنون علیه انقلاب و ایران اسلامی نقشه ها، شرارت ها و تهاجم های فراوانی در موضوع نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایبری به کار گرفته، بارها نقشه کودتای نظامی  و توطئه های نافرجام کشیده اما تاکنون درهمه زمینه ها تیرهایش کمانه کرده و به خودش برگشته است.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: آنهائی که تصور می کنند با لبخند وحرکت های تاکتیکی، سرشت استکباری و بنیان دشمنی آمریکا با ما حل می شود سخت دراشتباهند! اینها بدانند اختلاف ما با امریکا روبنائی  نیست بلکه مبنائی وبنیانی است که از جوهره انقلاب برمی خیزد؛ آمریکا با موجودیت انقلاب ونظام اسلامی مخالف است وایران هم با همه سیاست های شیطانی واستکباری آمریکا مخالف است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهیدآوینی در20 فروردین سال 72 است بیان کرد: از برکات انقلاب اسلامی  این است که انقلاب غنا بخش ومحتوابخش هنر دراین کشور شده است. هنر باید تقویت کننده اهداف انقلاب همچون ایمان، ایثار و مقاومت باشد.

وی تصریح کرد: هنرمندان متعهد ما، باید جای خالی شهیدآوینی ها وسلحشورها را پرکنند و چهره زیبای نظام انقلابی ایران را درقاب هنر به نمایش گذارند.

حسینی به سالروز تاسیس بنیاد مسکن در 21 فروردین سال 58 اشاره کرد و ضمن توجه خیرین نیکوکار به یاری کردن افراد بدون مسکن و واریز پول به حساب 100 امام(ره) گفت: این نهاد در ابرکوه  با اجرای طرح هادی در 32 روستا و زیر سازی معابر روستائی، تملک و واگذاری زمین درروستاها، پرداخت تسهیلات به ساخت و تعمیر مسکن روستاها و سند دار کردن اماکن روستائی اقدامات خوبی را انجام داده است اما ازمردم  مومن و خیّر شهرستان انتظار است که همچون گذشته حتی بیشتر، با واریز پول به حساب صد امام یاری رسان مددجویان روستاها باشند تا بی نوایان سر وسامان یابند.

اعتراض امام جمعه ابرکوه به تبلیغات زننده در سطح شهر

امام جمعه ابرکوه در پایان خطبه های خود به تبلیغات شهری که توسط بخش های خصوصی و یا بعضی ادارات صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: سازمان های تبلیغی متوجه شئونات دینی ابرکوه باشند، مردم با سابقه مذهبی و غیرت دینی هستند و نباید بخاطر سودجوئی از تبلیغات زننده در سطح شهر به ویژه میدان امام حسین(ع)  استفاده شود.

وی تصریح کرد: اصناف باید نظارت بیشتر بر مغازه  ها داشته باشند؛ این مانکن هائی که برای جوانان تحریک آمیز است را شکل متعادل دهند و اجازه ندهند در مغازه ها عکس های مبتذل نصب شود.

وی در پایان با توجه به حلول ماه مبارک رجب از مردم خواست با مراقبه کامل از فیوضات این ماه پر فیض بهره مند شوند.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.