ID : 11617654
رئیس شورای قضایی استان یزد:

دستگاه قضایی حافظ حقوق شهروندی است


رئیس شورای قضایی استان یزد گفت: دستگاه قضایی حافظ حقوق شهروندی است و تمام تلاش خود را در حفظ و رعایت این حقوق حتی در افراد مجرم دارد.

 به گزارش یزد رسا، رئیس شورای قضایی استان یزد اظهار داشت: جهت رعایت موازین قانونی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی اعزام زندانیان از زندان به محاکم قضایی با رعایت طبقه بندی صورت می گیرد.

 

محمد رضا حبیبی در جلسه شورای قضایی استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان زندان در اعزام به موقع و با رعایت کامل طبقه بندی زندانیان به محاکم قضایی ، اظهار داشت : در این طبقه بندی تأکید شده است تا مجرمین خطرناک جرائم سنگین با دقت کامل و رعایت کامل تمهیدات امنیتی به محاکم قضایی اعزام گردند ولی برای جرائم سبک و مجرمین جرائم غیر عمد و مالی کم اهمیت با رعایت آیین نامه این اعزام بدون پابند صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد : دستگاه قضایی حافظ حقوق شهروندی است و تمام تلاش خود را در حفظ و رعایت این حقوق حتی در افراد مجرم دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد : دستگاه قضایی به لحاظ اصلاح مجرم و همچنین تأمین امنیت جامعه مجبور به برخورد و حبس مجرمین و تبهکاران است اما از آنجا که یک مجرم نیز انسان و مخلوق خداست دارای حق و حقوق قانونی است و هیچ کس به خود اجازه نمی دهد تا حق و حقوق قانونی او را خدشه دار نماید.

 

وی با اشاره به کمبود امکانات و نیروی انسانی در اداره کل زندان ها و نیروی انتظامی بیان داشت : البته در پاره ای از موارد کمبود امکانات و کادر اداری مانع از رعایت کامل شرایط آیین نامه می گردد که باید برای رفع این مشکلات نیز اقدام عاجل صورت گیرد.

 

حبیبی ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت به اعضای شورای قضایی استان ، ابراز داشت : در سالی که گذشت به لحاظ بعضی از مسائل کلان کشوری و کمبود اعتبارات و البته افزایش مراجعات مردم شرایط خدمت با سختی و دشواری های زیادی روبرو بود اما باید پذیرفت بر اساس اعتقادات مذهبی و دینی کار در عین سختی و دشواری مأجور درگاه الهی و ذخیره ای برای سرای باقی خواهد بود.

 

رئیس شورای قضایی استان ارائه گزارش عملکرد دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در استان را خواستار شد و گفت : در نظردازیم با جمع بندی گزارش سال جاری ، نواقص و کمبود ها و نیاز های ضروری استان به حوزه ریاست معظم قوه قضاییه ارسال گردد. 

منبع: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.