ID : 10397446
حسینی:

دشمن با ایجاد فتنه در ایران می‌خواست بگوید که هیچ کشوری نمی‌تواند مستقل عمل کند


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ باعث شد که دشمنان ما برنامه‌ریزی بیشتری برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و فشار علیه نظام کنند.

به گزارش یزدرسا ،سیدباقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه با نسیم  اظهار داشت: دشمنان ما برنامه‌های زیادی را برای اینکه جلوی انقلاب بایستند دارند. از آنجایی که تأثیر انقلاب اسلامی در نهضت بیداری اسلامی نقش اول و بیشترین تأثیر را در انقلاب اسلامی داشت، غربی‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که هم جمهوری اسلامی را دچار مشکل کنند و هم آن تأثیرگذاری نظام ما را در منطقه را کم رنگ کنند و یأس و ناامیدی را در بین کشورهای مسلمان و نهضت‌های تازه ایجاد شده ایجاد کنند.


وی همچنین افزود: بهترین راهی که بتوانند ضربه‌ای به جمهوری اسلامی بزنند این بود که بخواهند در این کشور فتنه‌ای ایجاد کنند و بگویند هیچ کشوری نمی‌تواند مستقلاً در دنیا خیلی دوام بیاورد مگر اینکه وابسته به ابرقدرت آمریکا و به هر حال با رژیم صهیونیستی تعامل داشته باشد.


حسینی عنوان کرد: یعنی هدف اصلی فتنه‌گران این بود که هم ضربه کاری به جمهوری اسلامی بزنند و هم با این حرکت جلوی بیداری اسلامی بایستند و ته دل همه ملت‌های مسلمان را خالی کنند که به هر حال هر کسی که با ما نباشد شکست خواهد خورد. البته به حمدالله با درایت و توجه ویژه‌ای که رهبری داشتند و همچنین بصیرتی که ایجاد شد افرادی با بصیرت آمدند به صحنه و این توطئه هم خنثی شد.


وی به ابعاد 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: 9 دی اقتدار جمهوری اسلامی را بیشتر نشان داد و یأس و ناامیدی را در بین دشمنان ما بیشتر کرد.

 

جمهوری اسلامی به این راحتی که تصورکردند قابل تغییر نیست البته صدماتی وارد شد ولی در کل پیام 9 دی آنقدر قوی بود که نظام را بیمه کرد.


نماینده مردم زابل در مجلس به نقش سران فتنه در شکل‌گیری حوادث بعد از انتخابات سال 88 اشاره کرد و افزود: متأسفانه حوادث بعد انتخابات سال 88 باعث شد که دشمنان ما برنامه‌ریزی بیشتری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کنند. با این حرکتی که فتنه‌گران کردند شرایط برای مانور بیشتر دشمنان را فراهم کردند.


عضو کمیسیون امنیت ملی عامل اصلی تحریم‌های اعمالی به کشور را فتنه و فتنه‌گران عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان ما و تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی آغاز شد عامل اصلی‌اش جریان فتنه بود که بهانه‌ای دست دشمنان ما داد که از این فرصت استفاده کنند تا از این شکافی که سران فتنه ایجاد کردند نهایت بهره را ببرند.


وی به حضور هوشیارانه مردم در صحنه 9 دی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حضور ملت بزرگوار در صحنه و نا کامی غربی‌ها، باعث شد که دشمنان به دنبال راهکارهای دیگری باشند از جمله افزایش تحریم‌ها و تداوم این برنامه که قبل از این شروع شده بود. اما فشار بیشتر را به بهانه فتنه توانستند بر جمهوری اسلامی وارد کنند.


حسینی به عواقب زیاد فتنه در کشور اشاره کرد و افزود: فتنه صدمات سنگینی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به کشور وارد کرده است. دنیای استکبار  دنبال بهانه است. آمریکایی‌ها دنبال این هستند که کوچکترین اقدامی را خیلی بزرگ کنند اما جنایت‌های بسیار بزرگی که در کشور خودشان اتفاق می‌افتد؛ نسل‌کشی علیه سیاه پوست‌ها، جنایت داعشی‌ها که با حمایت آمریکا در منطقه اتفاق می‌افتد و بحث ربایش افراد و فروش اعضای بدن آنها که برای آمریکایی‌ها دیده نمی‌شود چون حامی و پشتیبان اینگونه اقدامات هستند اما کوچکترین اتفاقی که در کشور ما و کشورهایی که به نوعی با آمریکا همراه نیستند بیافتد با رسانه‌های صهیونیستی که در اختیار دارند قضیه را خیلی بزرگ می‌کنند و چماغی می‌شود بر سر ملت‌ها و ملت ایران.


وی ادامه داد: استکبار به دنبال کوچکترین بهانه‌ای است و فتنه بهانه دست آنها داد که به نوعی با اسم دفاع از دموکراسی و حقوق‌بشر اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی وضع و به نوعی چهره جمهوری اسلامی را مخدوش کنند.


نماینده مردم زابل در مجلس به لزوم محاکمه سران فتنه اشاره کرد و افزود: برای محاکمه سران فتنه باید ببینیم که این حرکت چقدر به کشور ضربه زده و چه اتفاقاتی در کشور افتاده است. تعدادی بی‌گناه در جریان فتنه کشته شدند. اگر هم تاکنون اتفاقی در محاکمه سران فتنه نیافتاده و فقط فعلاً حصر فتنه‌گر برنامه قوه قضائیه است انشاء‌الله که به خاطر مسئله تدبیر جمهوری اسلامی بوده و هیچ کم‌کاری و کوتاهی از طرف مسئولان قوه قضائیه نبوده است.

وی عنوان کرد: حکم سران فتنه مشخص است. این افراد به این مملکت و نظام و ارزش‌های انقلاب ضربه زدند و باعث شدند به خاطر این نادانی و جهالت در یک مرحله‌ای و بعد هم اصرار بر این اشتباه خود تعدادی کشته شوند و به حیثیت جمهوری اسلامی لطمه وارد شود.


حسینی در پایان افزود: این افراد باعث شدند دشمنان ما بتوانند بیشتر علیه ما برنامه‌ریزی کنند و تأثیرات بسیار بزرگ منفی در جمهوری اسلامی داشته باشند. به هر حال حکم سران فتنه سنگین‌ترین حکمی است که باید اجرا می‌شد و اینکه چرا اجرا نمی‌شود حتماً مصلحتی در کار است. به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) چشم فتنه را باید کور کرد و به گونه‌ای باید رفتار کرد که دیگر کسی هوس اینگونه فتنه‌ها در سرش نباشد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.