ID : 23497049
بیانیه بسیج اساتید استان یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس آیینه تمام نمای سلحشوری ملت ایران در برابر دشمنی است


دفاع مقدس آیینه تمام نمای سلحشوری ملت ایران در برابر دشمنی است که با حمایت شرق و غرب به جنگ با فرزندان روح الله آمدند، اما نتیجه‌ای جز شکست حاصل آنها نشد.

به گزارش یزدندا به نقل از عصرفرهنگ؛ بسیج اساتید استان یزد به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن بیانیه به شرح زیر است:
با درود به روان پاک شهیدان والا مقام دوران انقلاب و به ویژه 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، همزمانی شروع هفته دفاع مقدس با عید سعید غدیر خم را می توان به فال نیک گرفت زیرا که مهمترین پیام ماجرای غدیر را می توان تعیین " امامت " به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بیان کرد و با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد حضرت علی(علیه السلام) به ویژه خصوصیات حکومتی ایشان، لازمه تمسک به ولایت امیرالمومنین علی(ع) را حرکت در مسیر خصوصیات و عمل به توصیه های آن شخصیت ممتاز دانست. زینت بودن شیعیان برای اهل بیت(علیه السلام) فقط با تبعیت و الگوگیری از آن بزرگواران میسر است چون کسی که رشوه می‌گیرد یا از بیت المال زیاده‌خواهی می‌کند، یا بر بدیها چشم می‌بندد و هیچ احساس مسئولیتی در قبال هدایت جامعه نمی‌کند، برای نظام و جامعه اسلامی، زینت نیست و در واقع مایه عیب برای شیعه است.
دفاع مقدس آیینه تمام نمای سلحشوری ملت ایران در برابر دشمنی است که با حمایت شرق و غرب به جنگ با فرزندان روح الله آمدند، اما نتیجه‌ای  جز شکست حاصل آنها نشد، این حادثه بزرگ بخشی از تاریخ ملت ایران قرار گرفته که شهدا، جانبازان، رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و تک تک ملت ایران ساخت این تاریخ را برعهده گرفتند. دفاع مقدس ملت ایران باید عبرت کسانی باشد که از صدام و رژیم بعثی عراق با پول و سلاح حمایت کردند و حق همسایگی ما را بجا نیاروند، هرچند مورد رأفت جمهوری اسلامی قرار گرفتند اما باید این توصیه را جدی بگیرند که هیچ‌گاه چه خود و چه به نیابت از آمریکا وارد مجادله با ایران نشوند.
ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس نه تنها با ارابه جنگی یک کشوری به نام عراق می‌جنگیدند بلکه با یک ائتلاف بین‌المللی از شرق و غرب جنگید، با پول و  اطلاعات امریکایی‌ها، میراژ فرانسوی، تانک انگلیسی، میگ شوروی، سلاح شیمیایی آلمانی، پول و دلار سعودی و امارات و سربازان مزدور مراکشی، اردنی و مصری جنگید. دفاع مقدس نمونه کم نظیر مبارزه حق با باطل و مظلوم با ظالم بود که در نهایت شکست نصیب این کشورها شد.
دفاع مقدس موجب شد مفاهیم اصلی اسلام سرلوحه فرزندان اسلام و کشور اسلامی قرار گیرد و باعث تلفیق جهاد اکبر و جهاد اصغر شد و در سایه آن جهاد بر کشور سایه انداخت و امروز شاهد قرار گرفتن چراغ این مقاومت و جهاد به عنوان آموزه دینی بر برادران دینی‌مان در لبنان، یمن، عراق، افغانستان و بحرین مظلوم هستیم.
سی و ششمین سالگرد تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت هفته‌ دفاع مقدس، فرصتی مناسب است برای بازنمایی مؤلفه‌های اقتدار و امنیت ایران اسلامی و بازگویی رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های فرزندان رشید ملت در نیروهای مسلح؛ همان‌ها که با تکیه بر ایمان قلبی و اراده پولادین خود، در سایه راهبری‌های امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، آرامش و امنیتی بی‌مانند را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌ و دشمنان قسم‌خورده و دست‌پروردگان منطقه‌ای آنان را در هراسی دائمی نشانده‌اند؛ هراسی که اندیشه هرگونه تعدی احتمالی را نیز بر آنان دشوار ساخته است. تاملی از سر انصاف و واقع‌بینی در اوضاع اَسفناک منطقه غرب‌آسیا و ناامنی‌های ناگوار برخی کشورهای همسایه، گوهر امنیت موجود در ایران اسلامی، در سایه اقتدار نیروهای مسلح را بیش از پیش نمایان می‌سازد و آدمی را به ساییدن جبهه شکر در پیشگاه حضرت حق، وامی‌دارد. اقتدار و امنیتی که نیروهای مسلح در مرزها و حتی در فرامرزها برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده اند مدیون پیشرفت های نیروهای نظامی در بخش¬های زمینی، دریایی، هوافضا و موشکی ما می باشد.
شبیخون فرهنگی، ترویج فساد و ولنگاری فرهنگی و پرورش عناصر فتنه‌گر و تحریم‌های ناجوانمردانه مهم‌ترین شاخصه دسیسه‌های دشمن در این مدت بوده که اقتدار و رهبری بصیرت‌مندانه خلف صالح امام خمینی(ره) مانند سدی فولادی راه را بر آنان بسته و سرزمین اسلامی ایران اکنون در تمام زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با هدایت عالمانه ولی امر مسلمین و همت جوانان برومند به اوج قله پیشرفت رسیده و در تمام این عرصه‌ها پیشتاز است.
ملت ایران با الهام از تجارب دوران دفاع مقدس و عوامل و بسترهایی که موجبات جنگ تحمیلی هشت‌ساله را فراهم آورد با بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و رمزگشایی از مواضع و رفتارهای دروغین و فریبکارانه آمریکا که بیانگر نگاه استراتژیست‌های کاخ سفید به برجام به‌عنوان یک نقطه عطف و فرصت نفوذ در راستای راهبردها و برنامه‌های اجرایی دکترین تغییر نظام است، اجازه نخواهد داد سناریوی نفوذ و تغییر در پوشش سیاست تعامل با جامعه‌ جهانی منجر به غفلت راهبردی برابر جهان‌خواران، شیطان بزرگ و اردوگاه دشمن و تکرار دوره‌های تاریخی سخت و خسارت‌بار گذشته شود.
سازمان بسیج اساتید استان یزد با تجلیل از مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید هشت سال دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و بیعت با ولی‌فقیه زمان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با تأکید بر ضرورت تلاش سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی رسانه‌ای در بازخوانی و معرفی ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس ملت ایران به مخاطبان داخلی و خارجی  اعلام می دارد: مردم بزرگوار باید به گونه ای با شکوه در مراسم های هفته دفاع مقدس شرکت نمایند که باعث قوّت قلبی برای نیروهای داخلی و رعب و وحشتی در دل دشمنان و مخاصمان این مرز بوم  ایجاد کند.


بسیج اساتید استان یزد
31/06/1395
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.