ID : 8472178
آیت الله ابوالقاسم وافی:

دفاع مقدس برای تمام ملت‌های جهان درس آزادگی است/ 3 مانع استجابت دعا


نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم بهاباد با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: دفاع مقدس برای تمام ملت‌های جهان درس آزادگی است .

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بهاباد، آیت الله ابوالقاسم وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم بهاباد با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در حقیقت هفته دفاع مقدس خود برای جهانیان درس و برای ما هم از نعمت‌های بزرگ الهی است و ما باید پاسدار ارزش‌ها و اصول آن باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز اگر انقلاب اسلامی ایران توانسته است در مقابل زیاده خواهی‌ها و یاوه‌سرایی‌های استکبار جهانی چون کوه استوار ایستادگی کند، در سایه اتکا به پشتوانه معنوی و میراث گرانبهایی است که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: شهدایی که توانستند با دست خالی و دلی سرشار از عشق و ایمان در مصاف با اهریمنان و استکبار جهانی خم به ابرو نیاورده و دشمن تا بن دندان مسلح را به زانو در آورند.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان درخشان‌ترین برهه از تاریخ معاصر ایران، یادآور رشادت‌های مردان و زنانی است که گرانبهاترین سرمایه حیات خویش را در طَبَق اخلاص نهاده و با اقتدا به ولی امرشان، دست به خلق حماسه‌ای ماندگار زدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سه چیز است که مانع میشود که دعای انسان مستجاب شود و اولین مورد دستورات که خدا بر ما واجب کرده و ما کم کاری کرده‌ایم.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دومین مورد این است که خدا ما را از عملی نهی کند و ما آن را عمل کردیم و مورد سوم هم غفلت از نعمت‌هائی که خدا به ما عنایت کرده ولی نسبت به شکر آن نعمت‌ها ما غافل بودیم.
وی افزود: ما باید قدردان نعمت‌های کلان مانند نعمت جمهوری اسلام، نعمت رهبری بیدار و آگاه، نعمت جوانانی که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و از نظام دفاع کردند، نعمت روحانیونی که بیشترین آمار شهدا را داشتند باشیم.
وافی خاطرنشان کرد: امروز وقتی یک ایرانی به جائی می‌رسد نخست وزیر اسرائیل به آمریکا خطاب می‌کند که ما با حماس مبارزه می‌کنیم و حماس را شکست می‌دهیم، اما بعد از آن می‌گوید ما قدرت مقابله با حماس را نداریم چون ملت ایران حامی حماس است .
نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما باید فاجعه بزرگ تاریخی شهادت حضرت ابا عبدالله علیه السلام و از خود گذشتگی‌های رزمندگان را به نسل دوم وسوم منتقل کنیم باید خاطرات دوران 8 ساله جنگ برای جوانان  بازگو شود.
وی با تأکید بر اینکه باید قدر ولایت فقیه، آسایش و امنیت را بدانیم، عنوان کرد: باید با امر به معروف و نهی از منکر جامعه خود را از آلودگی‌های فرهنگی، فکری، اعتقادی و رفتاری حفظ کنیم.
انتهای پیام/ع



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.