ID : 8607582
از 18 مهرماه آغاز می شود

دوره سراسری کویر نوردی در بافق


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، از برگزاری دوره آموزشی سراسری کویر نوردی 18 مهرماه در تل ماسه های ریگی شهرستان بافق (کمپ گردشگری شهید بزرگری) خبر داد.

به گزارش یزد رسا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، از برگزاری دوره آموزشی سراسری کویر نوردی 18 مهرماه در تل ماسه های ریگی شهرستان بافق (کمپ گردشگری شهید بزرگری) خبر داد.
حمید پارسائیان در گفت و گو با ایرنا افزود: در دوره یاد شده 700 نفر از جوانان خواهر و برادر سازمان هلال احمر سراسر کشور حضور دارند.

وی آشنایی با کویر، ارائه آموزش های مورد نیاز در کویرنوردی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان، تعامل و ارتباط هر چه بیشتر اعضای داوطلب با یکدیگر و برقراری دوستی و الفت بین آنان در کنار ارتقای سطح آگاهی و توان جسمی و روحی اعضا را از مهمترین اهداف این دوره بیان کرد.

پارساییان اظهار کرد: آشنایی با طبیعت کویر، برگزاری کلاسهای جهت یابی در شب، رصد ستارگان با تلسکوپ و چراغ لیزری، شب نشینی در کویر و نورافشانی، بازدید از جاذبه های گردشگری، فرهنگی و معدنی بافق و از جمله برنامه های تفریحی و فرهنگی دوره مذکور است.

وی ادامه داد: این دوره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت و قابلیتهای گردشگری استان یزد و شهرستان بافق بویژه در حوزه کویرنوردی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به قابلیت های بالای شهرستان بافق در بخش های خاطرنشان کرد: شهرستان بافق بدلیل برخورداری از مردمانی میهمان دوست، نجیب، سختکوش و خونگرم در کنار جاذبه های غنی طبیعی، تاریخی و معدنی از توانمندی های خوبی در عرصه گردشگری و سیاحتی برخوردار است.

این مسوول اضافه کرد: برگزاری این دوره امدادی، کمک موثری به معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های شهرستان بافق در عرصه های مختلف است.

پارسائیان ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره امدادی همچون سفیرانی معرف قابلیت های بالای گردشگری استان یزد و شهرستان بافق خواهند بود.

وی با اشاره به تقارن برگزاری این دوره امدادی با هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی افزود: جوانان در این دوره ها با طبیعت کویر و آموزش های لازم در کویرنوردی آشنا می شوند و سطح آگاهی و توان جسمی و روحی اعضا در جهت مقابله با آثار حوادث و بلایای طبیعی ارتقا می یابد.

انتهای پیام /ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.