ID : 22822011
زوج جوان هراتی:

دوست داشتم عروسیم شاد و بدون گناه برگزار شود/ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان در شهرستان خاتم


باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ساده برگزار کردن ازدواج و در جهت فرهنگ سازی، مراسم ازدواج خود را به شکل ساده اما زیبا برگزار کردیم.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ 13شهریور مصادف با اول ذی حجه سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است؛ تعاون، تقوی و نیکی از جمله ارکان زندگی مشترک این دو بزرگوار است. حضرت زهرا هیچگاه درطول زندگانی پر فراز ونشیب خود از حضرت علی چیزی نخواست که اجابت آن برای امیرالمومنین مشکل باشد .

به همین مناسبت به سراغ  زوج جوان هراتی رفتیم  و با آنان به گفتگو نشستیم؛

فاطمه تاج آبادی درباره نحوه آشنایی با همسرخود اظهار داشت: بنده طلبه حوزه علیمه خواهران خاتم هستم و از طریق رئیس حوزه علمیه با خانواده همسرم آشنا و با انجام یک سری تحقیقات و کسب شناخت از وی در مدت کوتاهی با هم ازدواج کردیم.

وی گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ساده برگزار کردن ازدواج و در جهت فرهنگ سازی،مراسم ازدواج خود را به شکل ساده اما زیبا برگزار کردیم..

تاج آبادی افزود: تمام دغدغه من و همسرم گرفتن مراسمی عاری از گناه و معصیت بود و تنها، نیتم شاد کردن دل فاطمه الزهرا (س) و فرزندش عزیزش صاحب الزمان (عج) بود.

در ادامه روح الله کشاورزی در باره نحوه برخورد خانواده ها برای برگزاری مراسم ساده و بدون سازوآهنگ اظهارداشت:خانواده های هر دو طرف راضی بودند ومخالفتی نداشتند فقط اطرافیان بودند که قبل و بعد از عروسی ساز مخالف کوک میکردند.

وی افزود:اطرافیان علت مخالفت خود را خلاف عرف معرفی کردن این نوع عروسی ها ذکرومی گفتند شما دارید بر خلاف سنت و رسوم شهر رفتار می کنید و با گرفتن اینچنین عروسی به شرکت کنندگان بی احترامی میکنید.

کشاورزگفت:عروسیمان با مولدی خوانی همراه بود و هدفم از برگزاری مراسم اینچنینی شاد کردن دل حضرت زهرا(س) و اقتدا کردن به اهل بیت بود. و میخواستم به خودمان ثابت کنیم که فقط در حرف مرید و عاشق اهل بیت نیستیم و در عمل نیز از آنان الگو میگیریم.

در ادامه خانم تاج آبادی یکی از عوامل کاهش ازدواج در کشور و علی الخصوص شهرستان خاتم را تجملات و توقعات بی مورد و چشم و هم چشمی بیان کرد.

وی گفت: ابتدای زندگی همه ی زوج های جوان  مشکلات وجود دارد. که مهمترین آنها نبود خانه،مشکلات ملی و اقتصادی است .و به ندرت میتوان زوجی را پیدا کرد که از ابتدا همه چیز برایشان فراهم باشد.

تاج آبادی گفت: باید در سختی و مشکلات به خدا توکل کرد و همه کارها را به خودش سپرد.

وی افزود:اگر زوجین سعی کنند زندگی خود را بدون گناه آغاز و در مشکلات به اهل بیت توسل جویند همه مشکلات رفع خواهد شد.

تاج آبادی گفت:بنده و همسرم بارها برکت این ازدواج را در زندگی احساس و بسیاری از مشکلاتمان با توسل به ائمه حل شده است.

تاج آبادی گفت: متاسفانه عروس های هرات در اکثر مواقع با گناه همراه است  و اگر از زوجین درباره علت عروسی پر زرق و برقشان سوال شود می گویند عروسی که ارگ و موسیقی در آن نباشد عروسی نیست.البته باید گفت مسئولین مربوطه نیز زیاد فرهنگ سازی قوی در زمینه اردواج آسان انجام نداده اند.  

وی درباره الگو گرفتن از زندگی حضرت فاطمه(س) وحضرت علی (ع) اظهار داشت: تمام تلاش ما الگو گرفتن از زندگی این دو بزرگوار بوده است. ساده زیستی و سیره و رفتار آنها چراغ راه زندگی ما بوده است که سعی کرده ایم رعایت کنیم. مسلما هر زمان که در این راه پیش رفته ایم نتیجه و برکاتش را دیده ایم.

این زوج جوان  در پایان از  حجت الاسلام شیخ مهدی قره چاهی به دلیل حمایت های بی دریغ درباب ترویج ازدواج آسان تشکر و قدردانی کردند.

 

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.