ID : 8019126
آيت الله ناصري:

دولت، ترویج فرهنگ دینی را سرلوحه کار خود قرار دهد/ دشمن با ماهواره جنگ را به میان خانه‌ها کشانده است


نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: آمريكا و ايادي او از اينكه اسلام در دنيا ريشه بدواند و برنامه ها و نقشه هاي آنها را نقش بر آب كند، نگرانند به همين دليل نيز كمر به نابودي اسلام بسته اند.

به گزارش یزد رسا،‌ آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه يزد با بيان اينكه داعش را آمريكايي ها و انگليسي ها در منطقه علم كرده اند، اظهار داشت: آنها در مسير ضد اسلام حركت مي كنند زيرا مي دانند كه اسلام نقشه هاي استعماري آنها را تهديد مي كند.

وي بيان كرد: آمريكا و انگليس و اسرائيل غاصب با همدستي يكديگر در ميان مسلمانان اختلاف افكني مي كنند و با تشكيل گروه هاي افراطي مي خواهند مسلمانان را به جان يكديگر بيندازند.

ناصري با بيان اينكه گرچه از آمريكا به عنوان "دلار آمريكا عليه شيعه" تعبير شده است اما در مقابل آن، مكتب اهل بيت (ع) قرار دارد كه اين مكتب هم راهنما براي پيشرفت است و هم راه درست زندگي و سعادت براي بشر است و همين امر نيز سبب شده دشمنان همه قدرت و توان خود را براي از بين بردن فرهنگ و انديشه اسلامي به كار گرفته اند.

 

دولت، ترویج فرهنگ دینی را سرلوحه کار خود قرار دهد

وی با بیان این نکته که دل آمریکا برای ما نمی‌سوزد و دنبال فتنه انگیزی است، گفت: غربی‌ها فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند فرهنگ شهادت طلبی، ایثار، مقاومت، صداقت و اعتقاد به خدا را با برنامه‌های ماهواره‌ای از بین ببرند و فرزندان ما را فاسق، منزوی، نافرمان و فردگرا تحویل جامعه دهند.

ناصری افزود: دولت‌ها باید فرهنگ دینی را ترویج دهند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

دشمنان ارزش ها را در كشور اسلامي ايران هدف قرار داده اند/ دشمن با ماهواره جنگ را به میان خانه‌ها کشانده است

وي ادامه داد: دشمنان در كشور ما ارزشهايي نظير فرهنگ شهادت، مقاومت، صداقت، ايمان، عشق به معصومين (ع) و رفتارهاي نيك و پسنديده را هدف قرار داده اند و به وسيله ماهواره ها و برنامه هاي مختلف آن را به خورد مردم ما به ويژه جوانان مي دهند.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد خاطرنشان كرد: آوردن ماهواره به خانه ها، بچه ها را گرفتار فساد كرده و آنها را عصبي و منزوي مي كند، همسران را عاصي و نافرمان مي كند و اين جنگي است كه دشمن آن را به خانه هاي ما كشانده است.

ناصري تاكيد كرد: دولت‌ها بايد بدانند اگر بخواهند در سياست، اقتصاد، فرهنگ و ... موفق باشند، بايد برنامه ريزي كنند و فرزندان امروز و آينده سازان فردا را با خدا و با تقوي بار بياورند زيرا معنويت رمز موفقيت در مقوله فرهنگ و اقتصاد است.

 

صدا و سيما در ترويج و نمايش سبك زندگي اسلامي تلاش كند

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه صدا و سيما بايد جانشين شبكه هاي ماهواره اي شود و با توليد برنامه هاي قوي و جذاب، سبك زندگي خدايي و اسلامي را ترويج كند، بيان كرد: در فيلم ها بايد زندگي هاي داراي رنگ و بوي معنويت به نمايش گذاشته شود و در فيلم ها بر روي سبك زندگي اسلامي، احترام به پدر و مادر، روش صحيح تربيت فرزندان و .... كار شود.

خطيب جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واقعه 17 شهريور عنوان كرد: كشتار 17 شهريور سال 1357 كه جمعه سياه نام گرفت، يكي از عوامل پيروزي انقلاب اسلامي بود و مردم بسياري در اين روز با تظاهرات بزرگي كه عليه شاه خائن و در حمايت از امام خميني (ره) داشتند، به گلوله بسته شده و به شهادت رسيدند.

وي همچنين ولادت امام رضا (ع) و دهه كرامت را نيز گرامي داشت و بر ترويج سيره و فرهنگ رضوي تاكيد كرد.

ناصري خاطرنشان كرد: در جشن هايي كه به مناسبت دهه كرامت برگزار مي شود، بايد در راستاي ترويج سبك زندگي اسلامي و سيره رضوي تلاش شود.

منابع: یزد آوا و مهر و فارس

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.