ID : 15958936
هاشمی رفسنجانی:

دولتي که با تدبير، اميد را به جامعه برگرداند با منتقدان و مخالفان مواجه شده‌ است


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتي که با تدبير، اميد را به جامعه برگرداند، تلاش مي‌کند که براي رونق مجدد سازندگي، مانند سال‌هاي پس از جنگ به تکميل سياست تنش‌زدايي در جهان و منطقه بپردازد، اما با منتقدان و مخالفان سرسختي در داخل و خارج مواجه شده‌ که البته همراهي مردم با سياست‌هاي دولت، بهترين سرمايه نظام در همه مقاطع و به خصوص در مقطع فعلي است.

به گزارش یزدرسا به نقل از فتن، هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از فعالان سياسي و دبيران احزاب اصلاح طلب رفسنجان، با تحليل زوايايي از تاريخ معاصر، مخصوصاً از اواخر قاجار تا پهلوي اول و دوم، به چگونگي ورود به مبارزات پرداخت و گفت: تلاش براي نهادينه کردن مردم سالاري ديني و خروج کشور از دست استکبار و حکومت ديکتاتوري و موروثي، آزادي مردم در اظهار نظرها و انجام مناسک عبادي و مصاديق آن مانند مساجد، تکايا و عزاداري ها و زمينه‌سازي براي رفع تبعيض در جهت عمران و آبادي کشور، سه هدف براي ورود به مبارزه بود و هنوز که 50 سال از آن سال‌ها گذشته، بر همان عقايد هستم.

وي با يادآوري اينکه «مبارز، دار اعدامش را به دوش مي‌کشد»، گفت: از همان سال‌ها که هيچ اميدي به پيروزي انقلاب نبود، خود را براي هرگونه برخوردي آماده کرده بودم و الان هم براي مکتب اهل بيت(ع) ايران، انقلاب اسلامي و مردم با وفايش، هر کاري از دستم برآيد، کوتاهي نمي‌کنم.

هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر اين جمله که «بي اخلاقي سياسي جايي در ديانت ندارد»، گفت: اما عده‌اي با ادعاي دين‌مداري و دفاع از شريعت، دروغ، توهين و تهمت را وظيفه خويش مي‌دانند، آن‌گونه که پس از رحلت پيامبر(ص)، خوارج تندرو، اول علي(ع) را 25 سال خانه‌نشين کردند و وقتي ديدند در مقابل اراده مردم، شکست خوردند، به توهين، تهمت و حتي جنگ با آن حضرت روي آوردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به تعابير حضرت علي(ع) در طول سال‌هاي مبارزه با مشرکين و بعدها جنگ با مدعيان اسلام، در خصوص شيريني صبر در برخورد با تلخي‌ها اشاره کرد و گفت: واقعاً اگر هدف انسان کسب رضايت خداوند باشد، صبر در تلخي‌ها، شيرين است، مخصوصاً وقتي که جامعه، يعني مردم با همان مقدار اطلاعي که از اتفاقات دارند، با افکار و انديشه‌هاي جهادگران در راه خدا، همراهي مي‌کنند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به فراز و فرودهاي اتفاقات سياسي در مقاطع مختلف و بيان اينکه اگر مردم همراه و همدل انقلاب نبودند، کاري پيش نمي‌رفت، به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتي مادران، جگر گوشه‌هاي خود را با بدرقه به جبهه ‌فرستادند و با روحيه زينب‌گونه از پيکر خونين آنها استقبال ‌کردند، وقتي نوجوانان بسيجي همراه جوانان سرباز و پاسدار براي دفاع از انقلاب و کشور در سنگرها حاضر ‌شدند و همه مردم در رکاب انقلاب آمدند، پيروزي سياسي مکمل همه فتوحات نظامي شد و سند حقانيت ايران در سازمان ملل به ثبت رسيد.

وي با ارائه تحليلي از مقاطع پس از جنگ که مردم و مسؤولان با استناد به آيات و روايات، به سازندگي روي آوردند و علاوه بر جبران ويراني‌هاي 5 استان جنگ‌زده، سراسر کشور را کارگاهي براي رونق سازندگي کرده‌ بودند، به عقب‌ ماندگي‌ها و حتي پس رفت‌هاي 8 سال از 84 تا 88 اشاره کرد و گفت: هنوز هم تأکيد مي‌کنم که بايد به عمران و آباداني کشور بپردازيم، چون حق مردم ايران زندگي با شرافت و استقلال اقتصادي در کنار استقلال سياسي است و جوانان ايران، مخصوصاً تحصيل کرده‌ها بايد شغلي مناسب براي زندگي فردي و اجتماعي خود داشته باشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر ظرفيت‌هاي ايران به ديدار اخير خويش با رئيس مجلس سناي لهستان و تعبير وي از کشور اشاره کرد و گفت: يک شخصيت اروپايي مي‌گويد تمام موادي که در جدول مندليف نامي از آنان آمده، در ايران منابع و معادن دارند و اين کشور کلکسيوني از مواهب الهي است.

وي با ارائه تحليلي از عدم موفقيت کامل ايران براي به فعليت رساندن ظرفيت‌هاي بالقوه کشور، به برنامه‌هاي دولت آقاي روحاني اشاره و تصريح کرد: دولتي که با تدبير، اميد را به جامعه برگرداند، تلاش مي‌کند که براي رونق مجدد سازندگي، مانند سال‌هاي پس از جنگ به تکميل سياست تنش‌زدايي در جهان و منطقه بپردازد، اما با منتقدان و مخالفان سرسختي در داخل و خارج مواجه شده‌ که البته همراهي مردم با سياست‌هاي دولت، بهترين سرمايه نظام در همه مقاطع و به خصوص در مقطع فعلي است.

هاشمي رفسنجاني با يادآوري فضايي که قبل از انتخابات سال 92 در کشورها حاکم بود و جرياني با موج آفريني‌هاي شعاري سعي در فريب افکار عمومي داشت، گفت: افکار واقعي مردم در آن مقطع براي جهانيان ثابت شد که چگونه از انقلاب خويش در مقابل هر انحرافي محافظت مي‌کنند.

ديدار دوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اعضاي شوراي مرکزي کانون زندانيان سياسي قبل از انقلاب بود که در آن صحبت از همراهي عاقلانه با مقام ولايت و پرهيز از خودسانسوري در بيان مسايل اختلافي شد که آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بر ضرورت آزادانديشي در دين مبين اسلام و آزادي بيان در چارچوب قانون اساسي تأکيد کرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به نگراني يکي از حاضران مبني بر اينکه گاهي موضع مسؤولان نظام درباره موضوعي واحد، متفاوت است، گفت: اگر دلها همراه باشد، اختلاف‌نظرها نه تنها موجب نگراني نيست، بلکه به قول پيامبر(ص) رحمت است که «اختلاف امتي رحمه».

وي با تأکيد بر اهميت انتخابات اسفندماه به تعبير رهبري در حق الناس بودن آراي مردم اشاره کرد و گفت: مردم که علت اصلي پيروزي انقلاب بودند، هنوز پايه اساسي دوام آن هستند و بعضي‌ها که نقش جمهوريت را در مشروعيت نظام کم جلوه مي‌دهند، دانسته يا ندانسته در مسير تضعيف جايگاه نظام در نگاه مردم و حتي در مجامع بين‌المللي حرکت مي‌کنند.

هاشمي رفسنجاني با ارائه تحليلي از اتفاقاتي که طي سال‌هاي اخير در بعضي از کشورهاي منطقه براي سقوط حکومت‌هاي استبدادي افتاده، گفت: مردم سالاري ديني چنان فراگير شده که حتي بعضي از نظام‌هاي ديکتاتوري منطقه نيز براي بقاي خويش به انتخابات ولو صوري روي آورده‌اند و اين نشان مي‌دهد که رأي مردم به تدريج مورد توجه حکومت‌ها قرار گرفته و مي‌گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به گله‌ يکي از حاضران مبني بر اينکه از ظرفيت‌هاي زندانيان سياسي قبل از انقلاب در جهت تقويت نظام استفاده‌هاي بهينه‌اي نشده است، گفت: اين گروه سرمايه‌هاي ارزشمندي براي انقلاب هستند که بايد از آنان براي آشنايي جوانان از فضاي آن سالها و کاري که امام و مردم با پيشتازي روحانيت کرده‌اند، استفاده کنيم.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.