ID : 18063392
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

دولتی ها دیگر بهانه ای ندارند/مردم بیش از پیش به آمریکا بدبین شده اند


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جمع اساتید دانشگاه یزدگفت: دیگر بهانه ها برای دولت از دست رفته است. دیگر دولتی ها با اجرای برجام بهانه ای برای حل مشکلات نخواهند داشت.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ؛ صبح امروز کارگاه آموزشی «پیوست نگاری فرهنگی» به همت سازمان بسیج اساتید استان یزد در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این جلسه بسیج را باعث ساری و جاری شدن روح اسلامی در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی قبل از انقلاب نیز در برخی کشورها نظیر پاکستان وجود داشته است ولی چیزی که باعث شده این نظام برای دشمنان خطرناک باشد ساری شدن روح اسلام در کالبد نظام است.

دکتر سهراب صلاحی با اشاره به کارشکنی های دشمنان در مسیر نظام جمهوری اسلامی گفت: تنها زمانی خصومت ها علیه کشور ما تمام می شود که یا تسلیم شویم و یا تبدیل به یک قدرت بین المللی شویم. یادآوری می کنم در دو برهه دولتمردان ما تلاش کرده اند راه میانه ای انتخاب کنند اما دشمن ثابت کرد راه میانه را قبول ندارد و تسلیم ما را می خواهد.

وی افزود: ایران به دنبال استقرار تمدن نوین اسلامی و ایجاد یک جبهه استقلال طلب و ضد استکبار و ضد استعماری در جهان است و این هدف را کتمان نمی کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اساس اینکه بتوانیم این هدف را محقق کنیم فرهنگ است. فرهنگ اساس کار ما است. حال چگونه این فرهنگ در اجتماع پیاده می شود این جا اهمیت پیوست نگاری فرهنگی مطرح می شود که رهبر انقلاب فرمودند:« باید در کنار هر پروژه ای که در کشور عملیاتی می شود باید یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.» پیوستی که مضرات و فواید هر طرح را مشخص کند. وظیفه نخبگان و اساتید بسیجی است که این کار زمین مانده را انجام دهند.

 

مولفه هایی قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

سردار صلاحی بیان داشت: ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی بسیاری از منابع و مولفه ها را داراست. اولین مولفه مبانی نظری است که جهت را مشخص می کند. مبانی نظری ما همان اسلام ناب است که حتی بزرگان غرب اعتراف می کنند که برای جلوگیری از فروپاشی تمدن غرب باید از این مبانی استفاده کنند.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: یکی از جلوه های این فرهنگ را در اربعین می بینیم. در کجای دنیا یک جمعیت بیست و چند میلیونی در چنین زمان پر مخاطره ای و با این تهدیدات گرد هم جمع می شوند. چه چیزی باعث می شود دو ملتی که 8 سال با یکدیگر جنگیدند به عنوان بهترین دوستان در منطقه شناخته شوند؟

وی رهبری جامعه را دومین مولفه برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی توصیف کرد و اظهار داشت: سی سال تجربه رهبری دینی را ببینید. بعضی از برهه ها را به یاد بیاورید مثل جنگ هشت ساله، جریان اشغال عراق، جریان فتنه 88 و معجزه رهبری را ملاحظه کنید.

دکتر صلاحی گفت: سومین مولفه پشتیبانی مردمی این نظام است. آمریکا در اوکراین با 5 میلیارد دلار هزینه، دولت اوکراین را سرنگون کرد ولی در فتنه 88 مردم در 9 دی ماه با حضور خود طومار فتنه را در هم پیچیدند.

وی عنوان کرد: پیشینه تاریخی ما چهارمین مولفه برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی است. قبل از اسلام بر نیمی از دنیا حکومت داشتیم و بعد از اسلام نیز 6-7 سال پیش قراول تمدن اسلامی بودیم. به خاطر همین دشمن اکنون از پیشرفت ما در وحشت است.

صلاحی پنجمین مولفه را موقعیت ژئوپلتیک ایران دانست و اظهار کرد: موقعیت ژئوپلتیک به گونه ای است که حاکمیت ایران حاکمیت جهان را تغییر می دهد. برای مثال علت اساسی که انگلیس در دو قرن 18 و 19 توانست بر هندوستان مسلط شود و روسیه و فرانسه را شکست دهد ایران بود. همچنین می دانید در جنگ جهانی دوم ایران به عنوان پل پیروزی شناخته شد. به همین جهت آمریکا در طرح خاورمیانه بزرگ ایران را به درستی به عنوان مرکز ثقل انتخاب کرده است.

 

آل سعود و رژیم صهیونیستی در محاصره بازوهای قدرتمند ایران است

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به نفوذ قدرت نرم ایران در منطقه گفت: فرهنگ ایران امروز در سوریه جلوی غرب را گرفته است، این عمق نفوذ ما است. آل سعود و رژیم صهیونیستی در محاصره بازوهای قدرتمند ایران است. کارهای دیوانه وار آل سعود به همین خاطر است. صنعایی که قرار بود 8 روزه فتح شود 10 ماه مقاومت کرد.

وی افزود: امنیت، سیاست و تجارت دنیا به این منطقه وابسته است، مشکل غرب این است. مشکل ما با آمریکا این است. مشکل غنی سازی 3 درصد و 20 درصد نیست.

سردار صلاحی ادامه داد: برای تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی دو کار باید انجام شود. یکی باید اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم و همچنین باید از نفوذ عناصر آمریکا جلوگیری کنیم. آمریکا به دنبال صلح نیست، آمریکا به دنبال مذاکره با رعایت احترام و حقوق متقابل هم نیست، سابقه آمریکا در اقداماتی نظیر کودتای 28 مرداد گویای این مطلب است.

صلاحی گفت: در همین دو سال اخیر رئیس جمهور چقدر دنبال مذاکره بود و چقدر برای آن هزینه کرد. روحانی، بیش از دو سال هزینه گذاشت. به اعتراف خود آمریکائی ها 80 درصد صنعت هسته ای ما زمین گیر شد. خب رئیس جمهوری اینقدر هزینه گذاشت و گفت حل مشکل آب با این مذاکرات حل می شود در مقابل آمریکا آقای طالبی، نماینده وی در سازمان ملل را پشت در بسته نگه داشت.  

دکتر صلاحی تصریح کرد: دولت ما تکریم کرد اما آنها در منطقه با تبانی با آل سعود قیمت نفت را به زیر 30 دلار رساندند. داعش را ایجاد کردند. در فاجعه منا وزیر خارجه ایران 4 بار از وزیر خارجه آل سعود درخواست ملاقات کرد و آنها نپذیرفتند که این در تاریخ بی سابقه است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور ما بعد از تماس تلفنی با اوباما وی را مودب خواند، اما در مقابل وندی شرمن گفت فریب بخشی از دی ان ای ایرانی ها است! بعد از ژنو تا الان چند بار تحریم کردند. ملت ایران دیدند فابیوسی که متهم اصلی ورود خون آلوده به ویروس ایدز به ایران است بدون عذرخواهی به ایران آمد و از وی استقبال هم شد ولی دیروز اعلام کرد اتحادیه اروپا تحریم های جدید علیه ایران به جهت آزمایش موشک عماد را بررسی می کند. واضح است که می خواهند ایران را خلع سلاح کنند.

سردار صلاحی گفت: دیگر بهانه ها برای دولت از دست رفته است. دیگر دولتی ها با اجرای برجام بهانه ای برای حل مشکلات نخواهند داشت.

وی افزود: اگر 80 درصد صنعت هسته ای ما زمین گیر شد اما باعث درک بالای مردم نیز شد. مردم فهمیدند آمریکا دنبال حل مشکللات نیست. دستاورد عظیمی که به دست آوردیم این بود که همانطور که رهبر انقلاب فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستم، اکنون مردم نیز به مذاکرات بیش از پیش بدبین شده اند.

دکتر صلاحی در پایان شورای نگهبان را شاخص اسلامیت نظام دانست و خطاب به غربی ها اعلام کرد: اجازه نمی دهیم نفوذ شما در کشور محقق شود، شورای نگهبان اجازه نمی دهد نمایندگان شما وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان شوند.

گفتنی است کارگاه آموزشی «پیوست نگاری فرهنگی» از 29 دی ماه لغایت اول بهمن ماه به مدت 3 روز در دانشگاه یزد دایر می باشد.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.