ID : 38756689
کارشناس اقتصادی:

دولت با طرح راهبردی مجلس موضع قدرت را در جریان مذاکرات خواهد داشت


درودیان مدرس اقتصاد دانشگاه تهران در خصوص طرح راهبردی مجلس، گفت: دولت با طرح راهبردی مجلس موضع قدرت را در جریان مذاکرات خواهد داشت.

حسین درودیان مدرس اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص طرح راهبردی مجلس و کمک آن به دولت در جریان مذاکرات، گفت: این طرح می‌تواند کمکی به دولت در جریان مذاکرات باشد که نباید هم توسط مجلس صورت می‌گرفت بلکه خود دولت باید زودتر آن را انجام می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه وقتی آمریکایی‌ها عملاً خروج برجام را کلید زدند، تحریم‌ها بازگشت، فروش نفت کاهش و رفته‌رفته نرخ ارز افزایش پیدا کرد ایران باید اقدام متقابل و محکمی انجام می‌داد، اظهار داشت: ما در آن شرایط چیزی برای از دست دادن نداشتیم و باید به آن میزانی که امکان داشت باز می‌گشتیم و از بازرسی‌ها جلوگیری و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کردیم که متأسفانه دولت این کار را عملی نکرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اقدام مجلس در خصوص مذاکرات درست بود، اذعان داشت: این کار باید زودتر انجام می‌شد اما الآن و در شرایط فعلی، به یک بدخواهی از سمت ما تعبیر می‌شود و انگار فراموش شده که می‌بایست این عمل را بسیار زودتر از الآن اجرایی می‌کردیم و گرچه دیر است اما برای هدف رفع تحریم بسیار مناسب تلقی می‌شود.

درودیان با بیان اینکه طبق گفته نماینده آمریکا در امور ویژه ایران، تحریمی باقی نمانده که آن‌ها بخواهند ایران را تهدید کنند، گفت: عملاً کشور ایران است که دست خود را پُر نگه‌داشته و هیچ کاری انجام نداده است وگرنه اقدامات خیلی بهتر و سریع‌تری می‌توانستیم انجام دهیم.

مدرس اقتصاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه هر چه اقدامات تهاجمی در حال حاضر انجام دهیم برای ما هزینه‌ای بیش از این در پی نخواهد داشت، اضافه کرد: به نظر می‌آید دولت به خاطر یکسری ملاحظات شخصی و حزبی و اینکه برجام به‌عنوان تنها دستاورد دولت مخدوش نشود، یک‌طرفه این تعهدات را ادامه داد. دولت در هر شرایطی به دنبال حفظ برجام و زنده نشان دادن آن بود و به همین دلیل استراتژی خود را به رفتن و یا نرفتن ترامپ گره‌زده بود به همین علت حالت انفعال و سکون را نسبت به رفتارهای آمریکا را نشان می‌داد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.