ID : 8874480
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت بحرین با سرکوب مردم راه به جایی نمی‌برد


رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در واکنش به اتهامات واهی وزیر خارجه بحرین علیه ایران گفت: دولت بحرین بداند با سرکوب مردم خود با کمک عوامل سعودی و عدم رعایت حقوق بشر و حمایت‌های مادی و معنوی از تروریست‌ها راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش یزد رسا، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعاهای واهی وزیر خارجه بحرین علیه کشورمان و اشغالگر خواندن ایران گفت: برخی کشورها در حالی در منطقه خود را پرچم‌دار مبارزه با تروریسم از جمله داعش می‌دانند که باید قدری به گذشته خود بازگردند و ببینند که گروه‌هایی که امروز قصد مبارزه با آنها را دارند توسط همین کشورها راه‌اندازی شده و برخی رژیم‌های منطقه در حق مردم خود ستم، جنایت و آدم‌کشی کرده‌اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرکوب مردم بحرین توسط دولت این کشور و همراهی پلیس عربستان در خفه کردن ندای حق‌طلبانه مردم بحرین افزود: برخی رژیم‌های منطقه تروریسم دولتی را پرورش دادند که بخشی از این تروریست‌ها نیز دامن صاحبان خود را گرفته و در این زمینه حکومت آل‌ سعود و حکومت بحرین نقش قابل توجهی را ایفا کردند.

جوکار تصریح کرد: اگر دولت‌های سعودی و بحرین نیز اعلام کردند که ایران در ائتلاف مبارزه با داعش حضوری نداشته است، باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران این ائتلاف خودساخته را اصلا قبول ندارد و معتقد است که این ائتلاف برای فریب افکار عمومی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهارداشت: ائتلاف ساخته شده برای مبارزه با داعش دنبال این نیست که این گروهک تروریستی را نابود کند، بلکه به دنبال مدیریت داعش برای رسیدن به منافع بیشتر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از روز اول اعلام کرده که کشورهای حاضر در ائتلاف علیه داعش به دنبال مبارزه با آن نیستند، زیرا غربی‌ها اعلام کردند که بشار اسد نباید حکومت کند و دعوا و درگیری در بین کشورهای حاضر در ائتلاف علیه داعش بر سر چیز دیگری است.

جوکار با تاکید بر اینکه داعش تنها بهانه و چماقی در اختیار دیگران شده است، گفت: اگر بخواهیم ریشه تروریسم در منطقه خشکانده شود ابتدا باید رژیم‌های دیکتاتور از بین بروند و دخالت‌های فرامنطقه‌ای نیز کمتر شود و منطقه را به حال خود رها کنند که در آن صورت منطقه خاورمیانه به هیچ وجه مامن و پناهگاهی برای تروریست‌ها نخواهد بود.

وی افزود: دخالت‌های بی جا و بی‌مورد و جنایت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد با مدیریت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه خاورمیانه روی آرامش به خود نخواهد گرفت، مگر اینکه چند اتفاق روی دهد. در ابتدا باید دخالت‌های بی جا توسط برخی کشورها کمتر شود، ضمن اینکه رژیم‌هایی که امروز سیاست آمریکا را در منطقه اجرا می‌کنند دست از این اقدام بردارند و به خیل عظیم مردم خود بپیوندند.

وی اظهار داشت: دولت بحرین این را بداند که با سرکوب مردم خود با کمک عوامل سعودی و عدم رعایت حقوق بشر و حمایت‌های مادی و معنوی از تروریست‌ها راه به جایی نخواهد برد و در نهایت هم جز نابودی خود چیز دیگری را برایشان به ارمغان نخواهد داشت.

منبع: فارس
انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.