ID : 10288237
فوری/ دقایقی پیش به صورت غیرمنتظره؛

دو شهيد گمنام در صحن اصلي اميرچخماق يزد دفن شد


دو شهيد از هشت شهيد گمنام دوران دفاع مقدس دقایقی پیش به صورت غیرمنتظره در صحن اصلي اميرچخماق يزد دفن شدند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، دقايقي پيش دو شهيد گمنام از هشت شهيدي كه به استان يزد انتقال داده شدند،  به صورت غیرمنتظره در صحن اصلي ميدان اميرچخماق دفن شدند.

پيكر شش شهيد ديگر نيز به شهرستان‌ هاي مختلف استان يزد براي شركت در مراسم ‌هاي عزاداري ايام پاياني ماه صفر انتقال داده شده كه اين پيكرها نيز تا پايان امروز به مركز استان برگردانده خواهد شد.

امروز مراسم نماز جماعت ظهر و عصر نيز در ميدان اميرچخماق و در كنار قبرهاي حفر شده براي شهدا در اين محل اقامه شد و جمعي از روحانيون مطرح استان يزد در اين مراسم حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، 6 شهید گمنام دیگر نیز فردا با تششیع باشکوه مردم در کنار این دو شهید در محوطه اصلی به خاک سپرده خواهند شد.

 گفتنی است پیکر مطهر هشت شهید گمنام از روز شنبه وارد استان یزد شده، اما مسئولان استان و اعضای شورای تأمین، با دفن این شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق مخالفت کرده و برای آنها  یک محل مخروبه در ضلع شرقی جانمایی کرده‌اند که این اقدام در استان یزد بسیار بحث‌برانگیز شده و حتی زمانی که مسئولان خواسته خود را، خواسته مردم دانستند، مردم عصر روز یکشنبه در میدان امیرچخماق اجتماعی پرشور تشکیل دادند و خواستار دفن شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق شدند.

گفتنی است علت خاک سپاری دفن دو تن از شهدا به صورت غیرمنتظره پیشنهاد یک محل مخروبه در ضلع شرقی حسینه امیرچخماق بعنوان محل دفن شهدای دفاع مقدس، از سوی مدیران دولتی یزد و کم لطفی که از سوی مدیران دولتی نسبت به این شهدا صورت گرفت، سردار باقر زاده تصمیم به برگرداندن این شهدا به تهران را داشت که به منظور جلوگیری از این کار دوشهید به صورت غیرمنتظره در صحن اصلی خاک شد تا اینگونه نارضایتی مردم به تصمیم شورای تامین اعلام شود.




summary-address :
Your Rating
Average (6 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.