ID : 2400804
آیت الله سید احمد خاتمی در یزد:

دیداراشتون بامحکومین فتنه،ولایت مداری برخی را متزلزل می کند/ دادن پست به فتنه گران،عمل ضدانقلاب است/ عده ای درصددند با آزادی سران فتنه، آنها را «ماندلا»ی نظام معرفی کنند


آیت الله سید احمد خاتمی در یزد با بیان اینکه عده ای لجبازانه با خیانتی که به کشور کردند درصددند ضمن آزادی فتنه گران آنان را نلسون ماندلای نظام معرفی کنند تأکید کرد: پیام ما به اصلاح طلبان این است که اگر تلاشی را که برای رفع حصر سران فتنه می کنند ، نصف این تلاش را اعتراف به خطا کنند، گره زود باز می شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، صبح امروز امام جمعه موقت تهران  در ستاد سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه امروز حفظ  و تدوام انقلاب و نظام اسلامی در گرو «ولایت مداری» است نه  «ولایت شعاری» اظهار داشت: ملاقات های اخیر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه 88 در ایران ارکان ولایت مداری را متزلزل می کند.

آیت الله سید احمد خاتمی با تاکید بر اینکه ولایت مداری میدان ندادن به فتنه است خاطرنشان کرد: مگر کشورمان بی در و پیکر است که برخی از این ملاقات اظهار بی اطلاعی می کنند در حالی که انتظار است کسانی در این ملاقات رابط بوده شناسایی و توبیخ شوند.

خاتمی گفت: اینکه بخواهند بدون اینکه  فتنه گران توبه کنند به آنان پست دهند این عمل ضد خط انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حبس خانگی سران فتنه فراتر از سه قوه بوده و بر کسی پوشیده نیست عنوان کرد: دشمنان با به میان کشیدن بانکی مون نوکر آمریکا از آنان حمایت کرده و درصددند ابعاد بین المللی به فتنه دهند و نظام اسلامی را زیر سئوال ببرند.

خاتمی با بیان اینکه عده ای لجبازانه با خیانتی که به کشور کردند درصددند ضمن آزادی فتنه گران آنان را نلسون ماندلای نظام معرفی کنند تأکید کرد: پیام ما به  اصلاح طلبان این است که اگر تلاشی را که برای رفع حصر سران فتنه می کنند ، نصف این تلاش را اعتراف به خطا کنند، گره زود باز می شود.

وی اظهار داشت: مسئول اتحادیه اروپا با این تصور که اگر با مخالفین تماس بگیرد می تواند عده ای حامی فتنه گران بر علیه نظام بشوراند و کودتای اوکراین را در ایران پیاده کنند اما «شتر در خواب بیند پنبه دانه ».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی تلاش می کنند توافق هسته ای را فتح الفتوح و پیروزی بزرگ معرفی کنند گفت: ادله ی این طیف افراد که "ما جلوی پیشرفت ضرر را گرفتیم " قابل قبول نیست؛ هر چند مقام معظم رهبری این اقدام مشترک را عزت فروشی نمی دانند ، در عین حال  می فرمایند "باب نقد باز است".

خاتمی خط ولایت در مقطع کنونی را کار در عرصه ی اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: این گره باز نمی شود مگر اینکه اقتصاد را مقاوم  بار بیاوریم و طوری برنامه ریزی کنیم تا دشمن نتواند به اقتصاد ما آسیب برساند در این راستا حساسیت مقام معظم رهبری که به غلط اقتصاد مقاومتی تحت عنوان اقتصاد ریاضتی در بین افکار عمومی رواج پیدا نکند، خواستار آن هستند معنای درست آن بر عزت اسلامی ترویج داده شود.

وی در این رابطه اظهار داشت: امام(ره) و مقام معظم رهبری همیشه از تمامی دولت های جمهوری اسلامی حمایت کردند،با این برهان که اداره کشور 75 میلیونی کار آسانی نیست و هیچگاه  این حمایت ها را به معنای بستن باب نقد نمی بینند.

خاتمی به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر "رخنه ی فرهنگی" در  کشور  اشاره کرد و اظهار داشت: مجلات، ماهنامه ها، روزنامه ها، سایت ها و خبرگزاری ها بخش مهمی از ارکان تشکیل فرهنگ هستند و ایشان نگران رخنه ی فرهنگی از این طرق هستند.

امام جمعه موقت تهران در این رابطه به چراغ سبز در اعطای مجوز به کتاب های صادق هدایت  اشاره کرد و تصریح کرد: این کتب مبتذل ،خدا و پیغمبر را زیر سئول می برد و این نیز  از مصادیق دغدغه ی فرهنگی در جامعه است و اگر این روند ادامه پیدا کند روند اندولسیزه کردن کشور بوده و با گسترش فحشاء، کشور سقوط خواهد کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی با تاکید بر بصیرت در عرصه ی دشمن شناسی و نقاطی را که دشمن مورد هدف قرار می دهد عنوان کرد: اعتقادات و مقدسات جمهوری اسلامی، اساسی ترین مسئله است که مورد هدف دشمنان است و حفاظت از آن توسط روحانیت، هادیان سیاسی  و مسئولین، امروز یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه  6 ماه اخیر روزنامه هایی با مطالبی  ولایت مولا علی«ع» را زیر سئوال بردند و مقابله صریح با حدیث غدیر در برابر اعتقادات مقابله می کنند اظهار داشت: در دوره ی هشت ساله  اصلاحات هم مقدسات مورد هجمه قرار گرفت و حتی کسی که تقلید را میمون صفتی خواند از رئیس دولت وقت لقب مورخ بزرگ را گرفت!!

خاتمی در این رابطه گفت: دشمنان با سنجش حساسیت ها نسبت به این موضوع  در صددند کلیت اسلام را زیر سئوال ببرند در حالی که امام«ره» جبهه ی ملی را مرتد اعلام کردند ولی یکی از اعضای این جبهه ی ملی امروز در روزنامه آسمان قصاص را غیر انسانی می خواند این یعنی هدف گرفتن مباحث اعتقادی مسلمانان.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بنای برخی از شبکه های ماهواره ای را منهدم کردن کاخ اخلاق و مهدویت و به هم ریختن سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در بستر نظام اسلامی است که فضائل می روید ، یا رذایل کمتر می شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.