ID : 31728833

دیدار شاعران جشنواره «قد قامت زخم» با آیت الله مدرسی +تصاویر


جمعی از شاعران بسیجی استان یزد و دست‌اندرکاران جشنواره ملی شعر قد قامت زخم با آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار یزدرسا؛ عصر امروز نشست نخبه پروران اوج هنر با حضور جمعی از شاعران بسیجی استان یزد و دست‌اندرکاران جشنواره ملی شعر قد قامت زخم در دفتر آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد برگزار شد.

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در این نشست با اشاره به اینکه امروزه در ابعاد گوناگون عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی در معرض و هدف دشمنان قرارگرفته است، تصریح کرد: اشعار و سرودهایمان می‌تواند یکی از سپرهای دفع بلای از فرهنگ غنی کشور است.

مسئول بسیج هنرمندان استان یزد با بیان اینکه قریب به دو سال است که نشست نخبه پروران اوج هنر در یزد راه‌اندازی شده است، گفت: این جمع متشکل از منتخبین دانشگاهی و دانش‌آموزی است و در جهت بروز و کشف استعدادهای شعری استان یزد تشکیل‌شده است.

علی‌محمد پارسائیان با اشاره به اینکه در ابتدا این نشست‌ها با حضور 4 یا 5 نفر از علاقه‌مندان به شعر راه‌اندازی شد، افزود: امروزه با توجه به اهمیت آن شاهد حضور بیش از 30 از شاعران مطرح استان هستیم.

در ادامه عالیه مهرابی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های نخبه پروران اوج هنر باعث کادر سازی انقلابی شاعران بسیجی استان شده است، گفت: این کادر سازی به‌گونه‌ای بوده است که باهمت این عزیزان در جشنواره ملی شعر قد قامت زخم که در استان برگزار می‌شود شاهد حضور چشمگیر شاعران کشوری و استانی بودیم و 935 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره ملی شعر قد قامت زخم خاطرنشان کرد: از زمان اعلام فراخوان جشنواره، 8 بداهه‌سرایی در موضوعات غدیر، استکبارستیزی، شهید حججی، شهدای مدافع حرم، شهدای منا در فضای مجازی برگزار کردند.

وی با بیان اینکه در مدت پنج سال فعالیت، بیست‌وسه همایش فصلی اوج هنر در استان یزد برگزار شد، تصریح کرد: در پایان هر فصل از همایش اوج هنر، آثار ارسالی به‌صورت یک کتاب جامع به چاپ می‌رسید و در اختیار شاعران و علاقه‌مندان قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.