ID : 16985021
کارشناس اقتصاد مطرح کرد:

راه اندازی انرژی هسته ای و تولید کالا با کیفیت نانو راه توسعه اقتصاد/ نقش اساسی بسیج در ترویج فرهنگ «اقتصاد مقاومتی»


کارشناس ارشد اقتصاد در ابرکوه، کاهش واردات، افزایش دانش فناوری، تولید و راه اندازی انرژی هسته ای و تولید کالا با کیفیت نانو (تکنولوژی روز دنیا) از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصاد کشور، برشمرد.

محمد رضا عزیزی کارشناس ارشد اقتصاد در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی جهت بهبود، وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی در برابر تحریم ها و ایجاد خودباوری در تولید کالاهای تحریمی، با تکیه بر ظرفیت نیروهای انسانی در داخل کشور می باشد.


عزیزی ضمن بیان این موضوع که اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی متفاوت است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی، اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی اقتصاد یک کشور باشد.


وی افزود: اگر همچنان که تحریم ها افزایش پیدا می کند، با توجه به نیازهای داخلی کشور، انگیزه، ایجاد، ساخت و تولید در زمینه کالاهایی که ما را از داشتن آنها محروم کرده اند، در داخل افزایش یابد؛ در نتیجه اشتغال زیاد شده و بیکاری کاهش می یابد.


کارشناس اقتصاد تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح، نه تنها تحریم ها نمی تواند لطمه ای وارد کند، بلکه رشد اقتصادی نیز حاصل می شود.


عزیزی با توجه به برنامه هایی که تا کنون برای بهبود اقتصاد کشور صورت گرفته است؛ کاهش واردات، تلاش برای جایگزین کردن کالاهای تولید داخلی به جای کالاهای وارداتی، افزایش دانش فناوری، تولید و راه اندازی انرژی هسته ای و تولید کالا با کیفیت نانو (تکنولوژی روز دنیا) را از مهمترین راهکارهای دیگر در این عرصه، جهت توسعه معرفی کرد.


وی با اشاره به اهمیت نقش مردمی در اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ مردمي كردن اقتصاد، كاهش وابستگي به نفت و مديريت مصرف در کشور نهادینه شود، چه بسا بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.


این کارشناس ابرکوهی در ادامه تاکید کرد: یکی از نهادهایی که می تواند نقش بسزایی در اجرایی کردن این طرح ایفا کند، بسیج است. اگر بسیج را مردم فرض کنیم، که قطعا چنین است، با همفکری و حمایت مردم می توانیم، تاثیر مفیدی در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.


عزیزی اضافه کرد: پیشینه و استارت عملیاتی کردن هر کاری؛ ترویج و نهادینه کردن فرهنگ آن برنامه می باشد، که بسیج مردمی می تواند اساسی ترین نقش را در این راستا اجرا کند.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.