ID : 8771700
امام جمعه ابرکوه:

راه اندازی جاده مروست-بهمن دسترسی سریع تر به مناطق جنوبی کشور را تسهیل می کند


امام جمعه ابرکوه گفت: با راه اندازی جاده مروست-بهمن مسیر اصفهان به کرمان و دسترسی به مناطق جنوبی کشور نزدیکتر می شود و برای رشد و اعتلای شهرستان ابرکوه در عرصه های مختلف خصوصاً در رونق اقتصادی نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) به امت اسلامی و مقام معظم رهبری(حفظله) اظهار داشت: امام هادی(ع) در عمر شریف خود در قالب یک سلسله برنامه های ارشادی فرهنگی و تربیتی، مبارزه غیر مستقیمی را با حاکمیت خلفاء جور آغاز کرد و در موارد مختلف تا جائی که موجودیت شیعه را به خطر نیندازد دامنه مبارزاتش را گستراند.
عقلانیت بود که شرایط زمان و اختناق و چنگال خونین ظلم و ستم اجازه مبارزه علنی را نمیداد.
عید غدیر تثبیت حاکمیت دین بر مسلمین بود
حجت الاسلام حسینی با نزدیک شدن به عید سعید غدیر بیان کرد: عید غدیر عید الله الاکبر است. عید غدیر در اسلام برتر از اعیاد دیگر است. زیرا تکلیف امت اسلامی، زمینه هدایت و امامت و حکومت در غدیر مشخص شده است و روز اکمال دین از جانب خدا و اتمام نعمت الهی به بندگان است.
حسینی ادامه داد: مسئله خلافت و امامت امیرالمومنین علی (ع) تصمیمی از جانب پیغمبر نبود بلکه هدایت الهی و دستور خداوند بود تا حرکت اسلامی تعمیق یابد و سمت گیری ولائی پیدا کند .
خطیب جمعه ابرکوه عنوان کرد: عید غدیر برای تثبیت حاکمیت دینی و بیان این حقیقت است که سیاست و دیانت در متن جامعه حکومت قرار دارد و تا ابد الدهر دین بر مسلمین حکومت خواهد داشت. حکومتی که بنیانش عزت، ایمان، صلاح و اخلاق است. حکومتی که پیش قراول آن مولی الموحدین امیر المومنین علی (ع) است.
توزیع عادلانه گوشت های قربانی در ستاد های متمرکز
وی با یادآوری عید قربان و طریق قربانی در آن روز گفت: حرکت خوبی که رفته رفته سنت حسنه می شود کشتار و توضیع متمرکز قربانی است. بر این اساس مدد جویان و نیازمندانی که در همه محلات شناسائی شده اند از این اقدام خدا پسندانه بهره مند می شوند.
حجت الاسلام حسینی با توزیع عادلانه قربانی بین نیازمندان تصریح کرد: اگر همچنان در مناسبت های دیگر به صورت متمرکز عمل کنیم و برای این کار ستادی متشکل از معتمدین همه محلات تشکیل داده و با هماهنگی کمیته امداد گوشت ها به صورت متمرکز از محله ای به تمام محلات توزیع شود از همه ی فقرا یاد می شود. در غیر این صورت چه بسا مدد جوئی از چند نفر کمک می گیرد و نیازمند دیگری را کسی یاد هم نمی کند.

جاده مروست- بخش بهمن دسترسی سریع تر به مناطق جنوبی کشور
حسینی در پایان به موضوع "جاده مواصلاتی مروست به بخش بهمن" اشاره کرد و گفت: این پروژه چند سال است به نماینده مجلس و مسئولین توصیه می شود اما نتیجه مطلوب نگرفتیم و با این کندروی در کار سر انجامی حاصل نمی شود.
امام جمعه ابرکوه افزود: در دیداری که هفته گذشته فرمانداران و مسئولین شهرستان خاتم و ابرکوه در کنار کوه پنج انگشت داشتند تصمیمات مناسبی جهت ایجاد همدلی، تقویت عزم مشترک و مشارکت مالی دو شهرستان در تسریع انجام کار این پروژه گرفته شد.
وی با توجه به اینکه این راه در پروژه ملی وزارت راه و شهرسازی تعریف شده ابراز داشت: قرار شد در آینده نزدیک جلسه خاص جهت اجرائی شدن این پروژه در استانداری گرفته شود. زیرا با راه اندازی این راه که مسیر اصفهان به کرمان و دسترسی به مناطق جنوبی کشور را نزدیکتر می کند برای رشد و اعتلای شهرستان ابرکوه در عرصه های مختلف خصوصاً در رونق اقتصادی نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش یزد رسا، گفتنی است با تکمیل و آسفالت مسیر جاده ابرکوه خاتم بیش از 130 کیلومتر مسیر این دو شهرستان نزدیکتر می شود.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.