ID : 39157971
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

راه نجات اقتصاد کشور در گرو پشتیبانی از تولید است


جوکار گفت: راه نجات اقتصاد کشور و بهبود وضعیت کسب و کار و ایجاد اشتغال، در گرو تولید است و همگی باید در این مسیر همت کنند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» گفت: در نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب حکمتی نهفته است، مثلا از چند سال گذشته بر روی مسائل اقتصادی پافشاری داشتند و چند سالی است که حمایت از تولید و جهش تولید در دستور کار است و امسال هم شعار سال را با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» تنظیم کردند.

وی افزود: راه دیگری نداریم جز اینکه تولید را بالا ببریم و در همین راستا تأکید رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی از تولید و پشتیانی از کسانی است که در حوزه سرمایه‌گذاری کار کرده‌اند و دارند کار می‌کنند این افراد بایستیی حمایت شوند و این حمایت‌ها جنبه‌های مختلفی دارد که باید به آن توجه شود؛ مثلا در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و ارائه تسهیلات برای این افراد از جمله‌ی این موارد است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اظهار داشت: مانع‌زدایی و رفع موانع هم به این معنی است که واقعا بایستی برای کسی که تولیدکننده است فرش قرمز در کشور پهن کنیم تا انگیزه پیدا کند در بحث تولید وارد شود و سرمایه‌های خودش را در این بخش بیاورد.

جوکار خاطرنشان کرد: هم بخش تعاونی هم بخش خصوصی در زمینه راه‌اندازی چرخ تولید خیلی می‌تواند موثر باشد؛ البته باید به مردم اعتماد داد و مثلا مشکلاتی که در بورس به وجود آمد دوباره تکرار نشود و باید اصل آورده مردم برای حمایت از تولید باشد اما اگر مردم ببینند با سرمایه‌گذاری، سرمایه‌شان از دست می‌رود بدیهی است که وارد میدان نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: نکته قابل اهمیت دیگر، رفع موانع پیش روی تولید مانند بروکراسی اداری است که اجازه نمی‌دهد یک سرمایه‌گذارد وارد عرصه شود و واحد تولیدی راه‌اندازی کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکید کرد: راه نجات اقتصاد کشور و بهبود وضعیت کسب و کار و ایجاد اشتغال، در گرو تولید است و همگی باید در این مسیر همت کرده و راه را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باز کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.