ID : 35185480
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

رخدادهای حوزه خارجی بر گردشگری یزد تاثیر دارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: هر اتفاقی در حوزه روابط خارجی و بین المللی رخ دهد در حوزه گردشگری بیشترین تاثیر را بر یزد دارد چرا که گردشگران استان یزد بیشتر اروپایی هستند.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزد آوا، محسن صادقیان پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم گفت: هفته آینده کارگروه اربعین تشکیل می‌شود و مسائل مرتبط و خاص این رویداد از جمله پروازها، حمل و نقل و پروازهای خارجی، سفرهای ریلی و .. در آن بررسی و به بحث گذاشته می‌شود.

 وی ادامه داد: سعی شده تا در حوزه‌های مختلف صاحب برنامه باشیم اما در حوزه گردشگری آنچنان موفقیت نداشتیم، هدف این بود تا قبل از توزیع اعتبار سال 97 در بخش سخت افزاری و نرم افزاری این برنامه تدوین شود که در حوزه سخت‌افزاری موفق بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد افزود: در بحث زیرساختی هماهنگی بین فرمانداری‌ها و اداره میراث فرهنگی انجام شد و توانستیم با برنامه پیش رو پروژه ها را برنامه ریزی کنیم تا اعتبار تخصیص یافته کافی باشد اما در حوزه نرم افزاری گردشگری زیاد موفق نبودیم، هدفمان این هست که بخش دولتی در این زمینه وارد نشود و بخش خصوصی در این خصوص برنامه داشته باشد.

وی گفت: بخش خصوصی باید در زمینه گردشگری وارد شود و برنامه ارائه دهد که می‌تواند شامل اجرای جشن، جشنواره، کنفرانس‌های مختلف باشد، مشکلات را بررسی و برای آن راهکار پیدا کنند و دولتی‌ها را زیاد در این زمینه سهیم ندانند، یک جلسه خاص نیز برای بررسی و نقد جشن یزد برگزار شود که دستگاه‌های مرتبط در این خصوص صحبت کنند تا برنامه و جایگاه خود را درحوزه گردشگری پیدا کنیم.

صادقیان تصریح کرد: هر اتفاقی در حوزه روابط خارجی و بین المللی رخ دهد در حوزه گردشگری بیشترین تاثیر را بر یزد دارد چرا که گردشگران استان یزد بیشتر اروپایی هستند و از کشورهای آسیایی و عرب کمتر گردشگر دارد و چنانچه موضوع برجام و اروپا به نتایج مثبت برسد یزد بیشترین منفعت را می‌برد و اگر جهت منفی باشد یزد بیشترین ضرر را می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص مشکلات هتل‌داران ادامه داد: جلسه بررسی مشکلات مجموعه هتل داران و آژانس‌های مسافرتی برگزار شود و تمام مدیران دولتی که مرتبط با این مشکلات هستند در جلسه دعوت شوند و مشکلات منعکس شده بررسی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: هر هفته یک جلسه خاص برای مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تشکیل می‌شود و مشکلات هر کدام از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بررسی و برای آن راهکار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اتباع بیگانه در بافت تاریخی و در محلات یزد به عنوان یک موضوع اجتماعی عنوان کرد: در این خصوص با طرح بازآفرینی شهری دفاتر تسهیل‌گری در محلات راه‌اندازی شود و این دفاتر با ارتباط گرفتن با بزرگان و مردم محله تمام آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف آنها شناسایی و مشکلات برطرف شود. بازآفرینی شهری از پنج محله از یزد آغاز و سپس تا 20 محله در شهر یزد و شهرستان‌های دیگر تعمیم داده می‌شود.

صادقیان گفت: همه فرمانداران حداکثر تا 15 روز آینده برای تمام شهرستان‌ها حداقل یک رویداد فرهنگی را معرفی نمایند و با میراث فرهنگی، بخش خصوصی و ... رایزنی‌ها انجام شود تا به برگزاری رویدادها پرداخته شود و همچنین فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با توجه به فضای محرم که در پیش رو داریم جلسات هماهنگی داخل شهرستان برگزار شود و زمینه‌های لازم جهت حضور گردشگران خارجی جهت ایام محرم فراهم شود.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.