ID : 39556154

رسانه‌های دلتنگ گذشته و رسالت سنگین شورای شهر


تغییر در شورای شهر و روی کار آمدن افراد جدید بیانگر این است که مردم انتظار عملکرد و رویکردی متفاوت از نمایندگان جدید خود دارند و یقینا اعضای جدید شورای شهر یزد مسئولیت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

به گزارش یزدرسا، قبل از این نیز نوشته بودیم که سیاسی‌کاری و ورود به بازی‌های سیاسی، سم مهلک برای شورای شهر و مدیریت شهری در هر جایی است و در یزد نیز به ویژه تجربه شورای شهر گذشته به وضوح نشان داد که قبیله‌گرایی و سیاسی‌بازی تا چه میزان می‌تواند به شورا و به شهر ضربه بزند.

این واقعیتی است که حتی برخی از اعضای شورای شهر یزد خودشان نیز به آن اذعان دارند. از طرف دیگر، کارنامه و عملکرد چهار ساله شورای پنجم شهر یزد، جلوی چشم مردم و کارشناسان است و آن‌ها می‌توانند درباره آن قضاوت کنند.

افزون بر این، نوع انتخاب مردم در انتخابات اخیر شورای شهر نیز دلیل دیگری است که نارضایتی آن‌ها از عملکرد شورای گذشته شهر یزد را نشان می‌دهد.

تغییر در شورای شهر و روی کار آمدن افراد جدید بیانگر این است که مردم انتظار عملکرد و رویکردی متفاوت از نمایندگان جدید خود دارند و یقینا اعضای جدید شورای شهر یزد مسئولیت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

با این همه، نکته قابل اهمیت این است که هرچند شورای شهر پنجم به پایان کار خود رسید اما، رسانه‌های حامی آن که اتفاقا او را در پیشبرد بازی‌های سیاسی یاری می‌دادند و به عبارتی بازوی رسانه‌ای آن‌ها برای این نوع اقدامات بودند، هنوز هستند و نه تنها با پایان کار شورا، به پایان نرسیده‌اند بلکه اتفاقا شاید حتی به واسطه فارغ شدن تئورسین‌های آن‌ها از برخی سمت‌های دیگر، فرصت بیشتری برای دامن زدن به بازی‌های سیاسی داشته باشند.

این نوع رسانه‌ها که نان خودشان را در بازی‌های سیاسی می‌دادند، منافع شهر و مردم برایشان هیچ‌گاه در اولویت نیست و دوست دارند شورای جدید شهر یزد هم همچون شورای گذشته رویکرد اصلی‌اش سیاسی‌کاری باشد تا وجود این نوع رسانه‎ها نیز معنادارتر باشد.

بر همین اساس، آن‌ها که زمانی با وجود آنکه شهر یزد حدود یکسال بدون شهردار بود سکوت پیشه کرده و با شورای شهر وقت همراه بودند، امروز در جریان انتخاب شهردار یزد که دقیقا در فرصت یک ماه صورت گرفت، مدام تلاش کردند بار دیگر بازی‌های سیاسی گذشته را تکرار کنند و به‌گونه‌ای با مسئله برخورد کردند کأنه خیلی زود دلشان برای سیاسی‌بازی‌های شورای قبلی تنگ شده است.

این رسانه‌ها حتی در زمان انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورای جدید شهر یزد نیز فرصت را از دست ندادند و تلاش کردند بین شورای القای اختلاف کنند و تا به هر نحوی شده خوراک بازی‌های سیاسی خودشان را تهیه کنند.

همه‌ی این موارد، لزوم هوشیاری بیش از پیش شورای جدید را نشان می‌دهد و بیش از پیش اهمیت کار و خدمت صادقانه برای مردم و دوری از هرگونه سیاسی‌کاری را  توسط شورای جدید نشان می‌دهد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.