ID : 12765016
مدیر شبکه الاتجاه عراق در واکنش به اعدام شیخ نمر:

رسانه های غربی در برابر اعتراضات مردم عربستان سکوت کردند/بیداری افکار عمومی عربستان موجب تغییر معادلات است


مدیر شبکه الاتجاه عراق با تاکید براینکه یمن باتلاق عربستان است، گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد جنگ و ناامنی در تمام کشورهای اسلامی هستند و این مهم را با رواج اختلافات مذهبی دنبال می کنند.

به گزارش یزدرسا ، مصدق مصدق پور مدیر شبکه الاتجاه عراق و کارشناس مسائل خاورمیانه درگفتگو با تهران نیوز؛ در واکنش به صدور حکم اعدام شیخ نمر توسط آل سعود، گفت: رسانه های کشورهای هم پیمان آل سعود با سکوت رسانه ای به این موضوع پرداخته اند.


وی با بیان اینکه غربی ها فقط شعار توجه به حقوق بشر و آزادی بیان سر می دهند، اظهار کرد: رسانه های غربی نیز در رابطه با موضوع حکم اعدام شیخ نمر و البته اعتراضات مردم به رژیم آل سعود سکوت کرده اند.


مدیر شبکه الاتجاه عراق با اشاره به اینکه رفتار ناشایست سعودی ها با شیخ نمر و نسبت به اعتراضات فراوانی که مردم نیز در این رابطه کرده اند، افزود: این موضوع یک تجاوز محسوب می شود زیرا وی یک شخصیت و عالم معروف دینی است و مردم با وی همراه هستند.


مصدق پور با تاکید براینکه یمن باتلاق عربستان است، ادامه داد: آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد جنگ و ناامنی در تمام کشورهای اسلامی هستند و این مهم را با رواج اختلافات مذهبی دنبال می کنند.


وی ضمن اشاره به شروع بیداری اسلامی در عربستان و شروع خیزش مردمی در این کشور، تصریح کرد: آمریکایی ها از این موضوه نگران شده و دست به انقلاب زدند و تغییرات شکل گرفته در رژیم آل سعود نظیر تغییر ولیعهد یک انقلاب آمریکایی است.


مدیر شبکه الاتجاه عراق ادامه داد: تغییرات صورت گرفته در حاکیت عربستان و البته شکست و سردرگمی این کشور در تجاوز به یمن موجب تندروی عربستان در مورد تصمیم گیری در مسائلی همچون شیخ نمر شده است.


مصدق پور با تاکید براینکه عربستان در داخل کشور و حاکمیت خود با اختلاف نظرهای متعددی روبرو است، گفت: افکار عمومی عربستان در حال بیدار شدن است و این خودش موجب تغییر معادلات می شود.


وی خاطرنشان کرد: بازتاب این حکم از سوی آل سعود موجب فشار داخلی و فشار خارجی به عربستان شده لذا آل سعود محکوم به شکست در تصمیم گیری های خود است.


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.