ID : 31241029
معاون فرماندار یزد:

رصد ساعت و کیفیت کار نانوایی‌های یزد جدی‌تر پیگیری می‌شود


معاون برنامه ریزی فرماندار یزد با اشاره ضرورت کنترل مستمر بر کیفیت پخت نان گفت: مواردی همچون ساعت کار نانوایی‌ها، زمان پخت نان، قیمت و کیفیت نان و وضعیت بهداشتی با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش یزد رسا، مهدی حاج‌حیدری در بازدید سرزده از تعدادی از نانوایی‌های سطح شهر یزد به همراه نمایندگانی از صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صنف نانوایان، مرکز بهداشت و ... با اشاره به اینکه نان، قوت غالب و لازم مردم است و اغلب مردم از نان استفاده می‌کنند، اظهار داشت: پخت نان با کیفیت از مهمترین حقوق شهروندان است که همه باید در راستای احترام به این حق تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با انتقاد از برخی تخلفات که در حوزه آرد و نان صورت می گیرد، تصریح کرد: باید مباحث مربوط به ارتقای کیفیت نان و نیز رعایت استانداردهای مورد نظر از جمله وزن قانونی نان، خمیر، چانه، عدم استفاده از جوش شیرین و سایر افزودنی‌های غیرمجاز، رعایت موازین بهداشتی، ساعت کاری و نرخ را مدنظر قرار داد.

حاج حیدری با تأکید بر اینکه نظارت بر نانوایی های به صورت مستمر موجب افزایش کیفیت پخت نان می شود، خاطرنشان کرد: با مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان تیم بازرسی با حضور نمایندگان مراجع ذیربط تشکیل و بر اساس فرمت و شاخصهای مورد نظر به صورت روزانه از نانوایی های سطح شهرستان بازدید به عمل می آید.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد همچنین اظهار داشت: درجریان بازدیدهای صورت گرفته ساعت و زمان پخت نانوایی ها، ‌وزن،‌ قیمت،‌ کیفیت نان، وضعیت بهداشتی و ... مورد نظارت و توجه قرار می گیرد.

حاج حیدری همچنین به کارگیری سیاست تشویقی را در راستای ارتقاء سطح بهره وری کار نانوایان لازم و ضروری دانست و بیان کرد: اتحادیه صنف نانوایان باید با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط از نانوایانی که نان با کیفیت تولید می کنند از طریق مختلف تشویق کند.

 در این بازدید تخلفاتی همچون عدم رعایت بهداشت، ساعت کاری، کمبود وزن چانه خمیر و ... مشاهده شد که مقرر شد با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.

مهر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.